08. maj 2020 - 22:16 Der er 5 kommentarer

Hvordan opdatere jeg min imac 27" ultimo 2013

Hej jeg sidder og og prøver at få mine forældres Imac fra 2013 (3,4 GHz Intel Core I5, 1000GB) til at opdatere til en nyrer version. nu hvor den ikke engang vil hente den nyeste version af google chrome. Så den er ikke så brugbar lige pt. Meget frustrende

Når jeg går ind under opdateringer i app store, står der bare ingen opdateringer findes.
Den har en software på 9.5

Har prøvet at gå ind i app store, under apps, hvor der stod hent Catalina. Der hentes appen til det ned på computeren men når programmet til installering åbnes står den bare og tænker og kommer ikke videre.

Kan ikke se hvad mere der skal gøre, inde på apples hjemmeside står der computeren burde være kompitabel med en nyrer version, men ved ikke hvordan.
Nogle gode råd?
Hilsen Olivia
Avatar billede stjans Guru
09. maj 2020 - 08:07 #1
Hvad sker der hvis du henter Chrome direkte fra nettet ?.

Det kan være, at disken skal slettes før du kan opgradere til Catalina (hvis den kan det).

Husk dog endelig at tage backup af alt, inden du gør dette.

Hvilken version kører Mac´en nu ?
09. maj 2020 - 12:15 #2
Chrome hentes som normalt direkte for nettet. og den gamle fil slettet. men når det åbnes står der stadig den kører en gammel fil og skal opdateres for at køre optimalt. Det har jeg så gjort 8 gange.

Har nu prøvet at tage en sikkerhedskopi og lavet en backup.
Prøver at gendanne computeren nu til ny.
Så venter og ser hvad der sker.
09. maj 2020 - 13:36 #3
Den er nu startet op igen men kører stadig den samme software 10.9.5
kan den slet ikke opdatere til en anden version?
Avatar billede INK Ekspert
09. maj 2020 - 18:17 #4
Ifølge Apples hjemmeside kan den opdateres til Catalina.

Se denne side
https://www.apple.com/macos/how-to-upgrade/#hardware-requirements

Se også denne
https://support.apple.com/en-us/HT201475
Avatar billede stjans Guru
11. maj 2020 - 10:01 #5
# 3 Har du gendannet Mac nu ?. Hvis ja, hvordan gjorde du det ?. Slettede du først harddisken (slettede partitionen) for derefter at installere direkte fra App Store ?