Avatar billede Lotus Praktikant
10. maj 2020 - 17:50 Der er 6 kommentarer

Gendan fil efter crash

Vi står med en Acer Aspire E 15 computer, com pludseligt valgte at genstarte til middag. Min mor havde arbejdet på word med en opgave til sin uddannelse og gik derefter fra den, for at spise med os andre. Da hun kom tilbage, havde den haft en form for genstart og skulle bruge en kode, som var blevet sendt til hendes safe mail, som var min fars. Min far modtog en mail fra Microsoft og de fik det op at køre. Hun fortsatte sit arbejde, gemte det, og stoppede derefter igen, da vi skulle fejre mors dag for alle mødrene i familien. Da hun efter et par timer kom tilbage, var alt arbejdet på sin word fil væk og hun skal nu starte forfra. Er der en måde at gendanne filen, så hun kan sparre det arbejde?
Avatar billede mort1 Ekspert
10. maj 2020 - 18:10 #1
I "gamle dage" var der noget med, at vord lavede en sikkerhedskopi hvert 10. 15. eller 20. minut. Hvis denne facilitet stadig eksisterer er det nok her arbejdet skal findes.
Jeg skal ikke pege fingre, men det var måske også lidt letsindigt ikke at gemme arbejdet inden computeren blev forladt, især med tanke på, at der tidligere på dagen har været problemer - og ja, jeg ved det gode, man kan altid være bagklog.
Avatar billede milter Ekspert
10. maj 2020 - 19:41 #2
Var det en fil, hun havde modtaget og åbnet via mail eller andet, og som hun ikke først havde gemt på sin egen computer, før hun begyndte at arbejde med den? Prøv at kigge på linket herunder:

https://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/officeversion_other-word/lost-a-saved-file-that-i-worked-on-from-an-email/a07f5d65-2473-49c2-a6c3-64942d75662f?auth=1
Avatar billede Lotus Praktikant
10. maj 2020 - 20:43 #3
Hej!

mort1: ja, jeg kan desværre ikke se den har gemt noget, der hvor jeg normalt kigger efter dokumenter og på mine egne computere (Lenovo yoga og MacBook air 2011) dukker der altid en fil op med genoprettet dokument, hvis min computer af en eller anden grund skulle gå ud. Og du må forstå, at frustrationen kommer, ved at hun netop har gemt hver gang og at den stadig er forsvundet. Den har slettet alt indenfor en hel uge, selvom det har været gemt og at hun har brugt sin computer og åbnet filerne igennem den tid.

milter: det er hendes egen opgave hun arbejdede på i hendes word. Hun har gemt, men den har alligevel slettet alt til og med i mandags - så hun har mistet alt indenfor den sidste uge....
Avatar billede milter Ekspert
10. maj 2020 - 20:48 #4
Avatar billede Artoria Pendragon Praktikant
27. september 2020 - 03:49 #5
Dette program fungerede for mig:
https://www.bitwarsoft.com/data-recovery-software
Avatar billede Jan K Ekspert
27. september 2020 - 10:22 #6
Se evt her
https://m.youtube.com/watch?v=sNacQr4jeYg

Jeg oplevede dog selv på et tidspunkt at en række Wordfiler forsvandt såorløst, alle på samme tid og de kom aldrig til veje igen. Ddt underlige var, at de samtidigt forsvandt fra min backup. Nærmest som om de havde "selvdestrueret".