Avatar billede mikerojakes Seniormester
12. maj 2020 - 13:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sony Blu-Ray Disc BDP - S1700

Hej
Er der nogen der har erfaring med denne lille "smarte" afspiller og hvorledes det er muligt (som det vigtigste) at forbinde den med internettet ?!?

Når man starter op så skulle alting jo foregå automatisk - næsten - for når den skal fange nettet, så melder den imidlertid fejl, hele tiden.

I selve opsætningen som foregår ved at man klikker næste og næste o.s.v. starter den til sidst med at søge - efter godt et minut melder den så fejl, ingen net tilsluttet - men læser man slavisk hvad der rent faktisk står lige inden den søger (bemærk om LAN er tilsluttet) og det er så dér vi har problemet - jeg skal IKKE bruge kabel-tilslutning for så lang et kabel har jeg slet slet ikke - og sådan et "smart" apparat burde vel kunne modtage "wireless" fra nettet præcis som alle andre apparater kan det - men inde i opsætningen har jeg et valg mellem at skrive IP adresse manuelt eller den søger selv automatisk, det er også fint nok - men nu har jeg brugt umenneskeligt lang tid til at lede efter muligheden (ikke LAN, men wireless) tilslutning - men denne mulighed kommer bare aldrig, så hver gang jeg forsøger noget nyt i indstillinger og senere sætter den til at søge - så står der gudhjælpemig IGEN - husk at forbinde LAN inden søgning.

Der findes en video på YouTube:  https://www.youtube.com/watch?v=awaL0G6_M7M
som jo tydeligt viser denne "simple" igangsættelse af apparatet og dér kan man se allerede efter at have valgt sit sprog bare skal klikke "on" til nemmere netværk og så videre, at oppe i toppen står der jo wireless connection - det sker bare ikke på den enhed som jeg desværre har sat mig i besiddelse af - og det er da underligt.....

Jeg mener jeg har prøvet alt hvad der prøves kan - og har resat systemet flere gange for at opstarte forfra - men denne mulighed som hedder wireless eller IKKE wireless, komme bare aldrig - desværre?????

Findes der nogen som har, eller er bekendt med denne underlige maskine ville det være en stor lettelse - hvis det kan forklares hvordan jeg kan opsætte den uden kabel til routeren. - på forhånd tak

venligst - Mike
Avatar billede INK Ekspert
12. maj 2020 - 13:27 #1
Ifølge Sonyshjemmeside har denversion, der sælges i Danmark ikke wifi.

https://www.sony.dk/electronics/blu-ray-disc-afspillere/bdp-s1700/specifications#specifications
Avatar billede mikerojakes Seniormester
13. maj 2020 - 06:05 #2
TAK