12. maj 2020 - 18:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

fjernadgang til windows server 2016

jeg prøver og lave fjernadgang til min windows server 2016

men der er lidt bump på vejen:( min ISP er waoo

når jeg prøver og lave windows server anywhere setup så kommer der enn fejlmeddelelse hvor den skriver anywhere access to your server is blocked
https://imgur.com/xw36DZd og der er kun en router på TP-Link Archer C9 Router ip 192.168.0.1 men den skriver blocked nogle som ved hvad der er galt  ??
Avatar billede FrederikSchack Juniormester
12. maj 2020 - 21:10 #1
Hvis det f.eks. er din egen laptop du gerne vil administrere din Windows Server fra, har du så prøvet RSAT tools? Hvis computerne ikke er domain joined, så er der selvfølgelig lidt bøvl med authenticering, som jeg selv roder med :D

Jeg ved ikke hvor følsom din server er, men du kunne jo evt. også bare bruge TeamViewer til at administrere den med, det er nemt at sætte op og efter min erfaring virker det altid.
12. maj 2020 - 21:20 #2
hej FrederikSchack når jeg er på hjemme så kan jeg loget på med Forbindelse til Fjernskrivebord men når jeg er ude så vil jeg gerne tilgå den så TeamViewer kender jeg godt :) men der kan man ikke tilgå¨ mapper så er på serveren som man kan med RDP og skal skal man have et ID og kode hver gang :)
Avatar billede leif Seniormester
12. maj 2020 - 23:03 #3
RDP er Remote Desktop Protokol og gør reelt det samme som TeamViewer giver dig et vindue på selve serveren.

Men er det fordi du gerne vil have adgang til at kunne se shares udefra på samme måde som hvis du er hjemme ?

P.S: TeamViewer kan sættes op i en hosts version så den har samme ID og kode hele tiden
12. maj 2020 - 23:42 #4
hej Leif  :) ja det vil jeg gerne kunne :) også kunne loge på server med RDP jeg har et domæne som hedder xxxxxx.remotewebaccess.com
men den vil ikke valider den skriver blocked :(
Avatar billede leif Seniormester
13. maj 2020 - 00:03 #5
Er du sikker på at du har em offentlig IP og er port 80 og 443 åbnet og peger på din server ?
13. maj 2020 - 10:59 #6
hej leif jeg har en offentlig IP når jeg får ind på https://whatismyipaddress.com/
så store der
My IP Address Is:
IPv4: 174.157.250.238
IPv6: Not detected
My IP Information:
ISP:EnergiMidt Fiberbredband
City:Aalborg
Region:North Denmark
Country:Denmark

inde på https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
står der Port 80 is closed and  Port 443 is closed HMMM hvordan åber jeg dem ?? leif :)
Avatar billede leif Seniormester
13. maj 2020 - 11:17 #7
1 ting er ved der står på https://whatismyipaddress.com/, men den kan rent faktisk være delt med en masse andre og ikke nødvendigvis din, men det kan Waoo fortælle dig.

Kender ikke lige din TP, men du skal lave en NAT regel (nogen steder kan det også hedder Virtual Server eller lign.)

Men umiddelbart så kig på https://www.manualslib.com/manual/974792/Tp-Link-Archer-C9.html?page=64#manual som fortæller om NAT i TP Archer C9
13. maj 2020 - 14:03 #8
okay jeg loger ind på 192.168.0.1
og i Advanced har jeg en som hedder NAT Forwarding
-ALG
-Virtual servers
-port triggerinmg
-DMZ
-UPnP
Avatar billede leif Seniormester
13. maj 2020 - 14:12 #9
Vil tro du skal bruge "Virtual servers" men har du fået bekræftet af Waoo at den IP er din egen og du kan bruge den public ?
13. maj 2020 - 14:36 #10
nej det har jeg ikke skal man det jeg kan huske at med yousee der hade jeg også en IP og den kunne jeg godt bruge men da vi skifte til waoo efter år skift 2919 til 2020 så kan jeg ikke ?
21. maj 2020 - 12:06 #11
det dur nu fik en fast IP du dur den men har lidt problemer med IIS :)