Avatar billede docduck Mester
12. maj 2020 - 18:28 Der er 3 kommentarer

Iphone: Beskeder fra ukendte, kan de blokeres ??

Det undrer mig, hvordan det kan være, at jeg kan modtage beskeder fra ukendte personer på min Iphone med hemmeligt nummer
.
I dette tilfælde fra en skorstensfejer, der ikke har fået mit nummer.
Avatar billede Slater Ekspert
12. maj 2020 - 20:02 #1
Hvis du er sikker på at denne skorstensfejer ikke bare har tastet forkert nummer, eller fået dit nummer af en kunde ved en fejl, synes jeg ikke bare du bør blokere det, men i stedet melde ham for spam. Det er nemlig ulovligt, og det gælder også uopfordret markedsføring på sms, ikke kun mail.

Du kan anmelde ham som beskrevet her:
https://www.forbrugerombudsmanden.dk/kontakt/klag-over-spam/
Avatar billede docduck Mester
12. maj 2020 - 22:33 #2
Det lader vist desværre til, at hvis man bruger imessage så kan ens profil søges og  findes. Jeg kan ikke gennemskue på nuværende tidspunkt om man kan undgå denne funktion i imessage.
Desværre er jeg bange for at eneste mulighed er at slå imessage fra ??

Ja, anmeldelse af spam er bestemt også en mulighed.
Hvad med GDPR ??
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2020 - 23:23 #3
Sådan fjerner du dit telefonnummer

Hvis du ikke vil modtage opkald eller beskeder til din iPhone på din iPad, iPod touch eller Mac, skal du fjerne dit telefonnummer. Det kan du gøre på to måder:

    På din iPhone: Gå til Indstillinger > Beskeder > Send og modtag. Vælg dit Apple-id, og tryk på log ud. Gå derefter til Indstillinger > FaceTime, vælg dit Apple-id, og tryk på Log ud.
    Hvis telefonnummeret, du vil fjerne, er tilknyttet en iPhone, som du ikke kan få adgang til, skal du ændre adgangskoden til dit Apple-id. Så fjernes alle telefonnumre fra din iPad, iPod touch og Mac, og opkald eller beskeder til de fjernede numre vises ikke længere på enhederne.

https://support.apple.com/da-dk/HT201349#add