Avatar billede Henning12 Novice
13. maj 2020 - 12:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm ved opladning.

Hej,
Jeg skriver da jeg intet ved om computere og har et problem med min bærbare pc; når jeg tilslutter pc’en til opladeren, bliver skærmen sort og jeg kan først “bruge” pc’en når jeg stopper opladningen.
Hvad kan årsagen være til dette? Problemet er opstået efter at jeg har haft pc’en tilsluttet et smartboard, via HDMI-kabel - jeg ved ikke om der muligvis er en sammenhæng der.
Vh Henning
Avatar billede thomas_bk Ekspert
14. maj 2020 - 12:20 #1
Måske du hellere skal oprette spørgsmålet i en hardware gruppe end her under software :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. maj 2020 - 12:59 #2
#1 det KUNNE jo være software (OS) relateret, og ikke et hardware problem. Men så skulle den nok have ligget under "Windows"...

Eller måske en kombination...

Eftersom det er en bærbar, kan du have fået skruet ned for lysstyrken på skærmen, når der er tilsluttet strøm.

Prøv at finde de knapper på øverste række (F-tasterne) der styrer skærmstyrken, og brug disse (evt. sammen med Fn tasten) til at prøve at skrue op.

På den maskine jeg lige har foran mig, er det kombinationen Fn+F8 der skruer op - men de kan altså sidde lidt forskelligt...
Avatar billede Henning12 Novice
14. maj 2020 - 13:51 #4
Tak for svarene - vil prøve mig ad senere, når jeg får fri :-)
Beklager hvis det er kategoriseret forkert, jeg ved som sagt ikke det store om PC’er.
Avatar billede Henning12 Novice
14. maj 2020 - 13:53 #5
Men nu i siger det, kan jeg egentlig gost se at spørgsmålet skulle have været placeret i en af hardwarekategorierne 😅
Avatar billede Mikael Ekspert
15. maj 2020 - 10:13 #6
#5 Tja. I min verden (hér), så er en god, dækkende overskrift ang. problemet (som du har gjort) vigtigere, end om spørgsmålet er i rigtige kategori ;)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. maj 2020 - 12:12 #7
Kategorien bestemmer hvilke "eksperter" der får mail. Jeg følger eks. ikke diverse programmerings kategorier.
Så oprettet i forkert kategori kan betyde, at dem der kender løsninger, aldrig får besked om problemet.

Nu ser det dog ud til at der er adskillige kvalificerede bud på en løsning, så lad os nu se...
Avatar billede Henning12 Novice
15. maj 2020 - 14:38 #8
Tak for hjælpen - jeg fulgte anvisninger i det link som Thomas foreslog og det hjalp. God dag til jer alle 😊