Avatar billede 450025 Ekspert
13. maj 2020 - 12:09 Der er 14 kommentarer

Flytte Bokmark fra Google Chrome til Firefox.

Google Chrome - Firefox Bokmerker.
Jeg er tvunget at bytte Nettleser klare ikke  tross søgning på Nettet jeg har
fått krav om og bytte Nettleser eks - over  fra Google til Firefox. Det gjeller min Pensjon fra Norge..

Før hadde jeg Brikke den skal fortsatt brukes men den blir nå Digitalisert og vi får et annet systam og bruke nå –  Jeg Kjøre  Win10 men Nettleser er Google Chrome – Den klare ikke oppgaven.  Heller ikke Opera som er foreslåttt bruker heller ikke den.

Nye Edge klare heller ikke oppgven – jeg ender opp med Firefox – den klare oppgaven fint. Vi tro den blir fremtidigr Nettleser.

Problemet mitt er jeg må flytte alle Bokmerker over til Firefox - den er ny for meg jeg  er ukjent med denne.

Har nå lastet ned Firefox den fungere jo int -  Sorry jeg skriv så mange feil nå jeg veldig dårlig  håper Dere forstår og  Takk om der er hjelp og få..
13. maj 2020 - 15:40 #1
Her er en vejledning på dansk:
https://support.mozilla.org/da/kb/importer-bogmaerker-personlig-data-anden-browser

Jeg forsøgte at skifte til norsk, men det var jeg ikke så god til.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2020 - 15:46 #2
i Chrome, gå til siden chrome://bookmarks/
De tre prikker til højre - vælg Eksporter bogmærker

i Firefox: Ctrl Shift B åbner Arkiv - i menuen er Funktioner, og der vælger du Importer bogmærker fra HTML

Du kan evt også i Firefox Arkiv samme sted importere direkte fra anden browser - men jeg synes at have læst, at det ikke altid virker (måske skal Chrome være lukke ned mens man importerer, eller også skal den være åben)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2020 - 17:07 #3
Du har ikke læst min interne besked fra i går hvor du spurgte ind til det?
Avatar billede 450025 Ekspert
13. maj 2020 - 17:12 #4
Tak begge 2 for svar til  meg -  rogerrabbit    Dansk gjør meg ikke noe er jo Dansk selv?  Men også jeg sliter med språk har aldri trykka på  (Marker som løsning)  Der burte stått - LUKK TRÅDEN -  Den har ikke Turt gjøre det  beklager det    selv om svar ikke fantes fra noen og  ikke meg  selv heller...

Til claes57 Takk til deg også  - nå er jeg tratt å lidt oppgitt  -  der er en dag i morgen også. Takk så langt til begge.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2020 - 17:30 #5
Jeg har lige slettet alle bogmærker i Firefox (via Arkiv, som virker som stifinder, bare kun med Firefox bogmærker) og derefter lukket Chrome, og i Arkiv importeret fra Chrome - det virker, men alle bogmærker ligger så i mapper under 'fra Chrome' - så i Arkiv, klik på den mappe, og i højre side marker alt med Ctrl+A og træk dem til hhv Bogmærkelinjen og bogmærke-menuen. Så er de på plads, og de to (nu tomme) mapper med 'fra Chrome' kan slettes.
Du kan også få cookies og gemte adgangskoder med over ved importen.
Avatar billede 450025 Ekspert
13. maj 2020 - 17:52 #6
Jeg er sliten 220661 jeg leste bebbe markerte den ene og det brkreftet du også - eg orker ikke nå men får se i morgen -
Problemet ble løst og det gjore jeg selv, men Takket for hjelp jeg hadde fått gjør altid det...
I dag sloss jeg med Nem konto i DK + code dem vil ikke gi meg det hvorfor vet jeg ikke? Jeg bor i utlandet dem sier det er og få i alle Landets komuner i Danmark -  men jeg bor jo her i Thailand kan ikke reise ditt nå

Jeg setter ikke det som spørsmål her på computerword
jeg må bare kranle videre med dem  jeg har samme problem i Norge også det er nø løst . forstod det var nytt for dem nå spør dem meg  hva bør endres?

www.e-boks.no er grei den og virker nå men kun med Firefox ingen andre Nettleser? - Registrering kun med Norsk Telefon? Idiotisk  jeg bor jo her i Thailand?

Det kostet meg 10 mailer før dem forstod ikke nå spør dem  om jeg har evt en løsning?    Ja jeg har det.  Det må være Brukervennlig uansett om du er 18 år eller 95 år så er konseptet helt ok det SIKKERHET  men orker ikke mer i dag beklager det.  Du vet vet jeg setter god pris på dine svar og hjelp og Takker altid for det Ggod natt.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2020 - 15:16 #7
Hvis der er en af de andres vejledninger der ligner det du gjorde så vælg den som løsning på dit problem Arne :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
14. maj 2020 - 15:36 #8
Ja men gi meg lidt tid jeg er i dårrlig for og sliter på flere fronter - beklager det -må jeg nevne alt JAVEL oprett kontakt så jeg får Nem kode til Danmark - Jeg må få fiksa det samme til Norge - Printeren gikk til helveden i da ny i morgen - nå må jeg ha ny Word  for den jeg har funker ikke - kjerringa er sur i dag. trenger i mer forklaring - jeg kommer med svar ja det funket eller nei det funket ikke  - må jeg jeg fortelle mer holder det - jeg har en dårlig dag alt går feil . Ha det så lenge.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2020 - 15:39 #9
Du tager den tid du har behov for Arne. :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
14. maj 2020 - 15:54 #10
Tak om jeg får lov til dette da.
15. maj 2020 - 14:42 #11
#4 Velbekomme.
Avatar billede 450025 Ekspert
15. maj 2020 - 15:52 #12
Takk igjen jeg sliter lidt med flere ting er ikke i mål enda men kommer tilbake med svar og hvordan det går tilgi meg dette  ikke altid ting går på skinner vet du.
Avatar billede 450025 Ekspert
19. maj 2020 - 04:39 #13
Da har jeg forsøk men alt mislykkes her et forsøk ok jeg har nå 3 valg
1. Få mer hjelp om noen vet hvordan?  2. Gi opp og få Firefox som Nettleser
3. Lukke denne Tråden hvis jeg får det til (marker som Løsning) fordi der var ingen
    Løsning
4. Nye EDGE skal hodet ut døren her fjernes fra denne computeren  ser ingen fornuft i
    den. et feil grep fra MS og Chrom skal fortsatt være min Standart Nettleder
Mosilla Firefox kan jeg logge in om jeg må men nå fiasko - jeg treng Mosilla kun for dette Forum computerword +  min NettBank. Ikke mer å derfor blir ikke Firefox min Stendart Nettleser.
Nå skal jeg tenke lidt selv her er fremdeles ikke i Topp form har vert syk.
Målet mitt er jo EDGE bort  -  Google bort - også Google Epost - skal sjekke lidt på Outlooc i dag om den er Brukbar.
Takk for hjelp alle sammen
Avatar billede 450025 Ekspert
19. maj 2020 - 15:40 #14
okmerker å Flytting.
Ingen vet hva dagen Bringer før den er omme – Kona er Bli i dag godt det – www.eBoks.no er i mål – www.e-BoksDK er vrang virker ikke.
Ny printer er satt opp og funker fint valg HP sår neste3 år er reddet.
Ny Word 2019 er montert fungere også som den skal + Excel
Google lever enda en til videre – Firefox var grei men Bokmerker ga jeg opp.

Flytte fra Google til Firefox var slittsomt. Dette klarte jeg ikke.

Jeg ombestemte meg med Nye EDGE jeg hatet den nå skal den få leve – den klare alt jeg trenger Nettbank – www.e-Boks og tar imot alle Bokmerker.  Nye Edge skal bli den jeg Bruker nå frem over med tiden så forsvinner også Google.  Den har for mange feil jeg ikke liker.  En rask Nettleser bevares – men klarer ikke Nettbank -www.2-Boks .NO – ryddig  Email ja  -  men  det jeg  skriv blir ofte borte å må skrive igjen virker som den ikke klare å huske har elendig hukommelse.

Min Løsning da er Favoritt Word den er flott på alle måter aldri noe Tull med den.

Så fikk jeg noe nytt i dag    hva er OUTLOKK har aldri vært borte i den før – oppdaga at den var nesten helt lik Google sin Email. Det likte jeg  over tid vil nok den overta også. Å Gmail forsvinner bort.

Jeg er ved veis ende nå – en jobb som gleder meg om jeg får det til  håper det virker over tid.?    Alle har bidratt på hver sin måte jeg har masse og Takke for  dem har gitt meg veien til der jeg er nå –  Burte  jeg markere alle Grønn nei vet ikke  men er masse hjelp jeg har fått også. jeg vet bare ikke om det er Rett å merke alt?
.
Jeg vil markere det jeg har gjort som en løsning å er dette nyttig for noen er det jo flott jeg er nå i mål. Men nå ser jeg ikke noen gul felt som sier
(MARKER SOM LØSNING)  Ok det får være  jeg gjør jo altid feil her på Forum.
Takk alle sammen.