Avatar billede jkmogensen Praktikant
15. maj 2020 - 11:54 Der er 4 kommentarer

mangler en wordviewer

Hej
jeg har en række brugere der KUN skal kunne læse .doc/docx filer.
jeg har ledt længe efter en wordviewer som kan rulles ud til dem.
er der nogen som kender til et program der virker til dette som opdateres.
det skal installeres i et nogenlunde standard win10 miljø.
har prøvet micrososft appstore, men mht dem der findes der som er brugbare kan jeg ikke få kontakt til leverandørens enterprise afdelinger. (selv om det er ca 1000 brugere jeg skal skyde til)
på forhånd tak og god weekend
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. maj 2020 - 12:05 #1
Du kan bruge Wordpad, der jo er indbygget i Windows. Den kan læse .doc/.docx filer.

Den kan så også skrive, så hvis det er absolut nødvendigt at man ikke kan skrive, kan den selvfølgelig ikke bruges.

Den kan heller ikke håndtere avancerede funktioner som makroer og plugins... - men det er jeg heller ikke sikker på så mange viewere kan.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. maj 2020 - 13:54 #2
Libre Office er en gratis kontor pakke der opdateres.
https://da.libreoffice.org/hent-libreoffice/
Avatar billede INK Ekspert
15. maj 2020 - 14:36 #3
Avatar billede perwolf Forsker
15. maj 2020 - 15:04 #4
Microsoft har en gratis webbaseret officepakke. Det kræver blot, at man laver en konto hos dem. Eksisterende Word og Excelfiler kan uploades, redigeres og downloades.