Avatar billede Toppersurfer Mester
18. maj 2020 - 11:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

omtrentligt match

Hej.

Jeg leder efter en god formel, der kan returnere et omtrentligt match - fx et navn der ikke er stavet helt på samme måde, eller med mellemrum mellem ordene ell. lign,.

Jeg ved godt at jeg bare kan bruge lopslag med SAND til sidst i stedet for FALSK, jeg synes bare ikke det fungerer særligt godt.

Er der nogen af jer, der kender til en bedre formel?
Avatar billede ebea Ekspert
18. maj 2020 - 11:56 #1
Du gir' jo næsten selv svaret på dit spørgsmål (brug SAND). Når det så er skrevet, hvad definerer du så at "omtrentlig match" skal være?
Er det på navne, eller er det på ord, og er det på mange ord i en sætning, der skal være omtrentlig match?
Der mangler noget i dit spørgsmål.
Avatar billede Toppersurfer Mester
18. maj 2020 - 12:00 #3
Hej Ebba.

Ja, jeg ledte såmænd bare efter om der var nogen bedre forslag end lopslag med SAND, da jeg ikke har så god erfaring med dette.

Jeg leder efter ord (navne på virksomheder), der ikke altid skrives helt ens. Dvs. der kan være bindestreger, der kan være tilføjet et A/S til sidst og lign.
Avatar billede Toppersurfer Mester
18. maj 2020 - 12:00 #4
Tak Thomas. Vi prøve at kigge på det!
Avatar billede ebea Ekspert
18. maj 2020 - 12:58 #5
Jeg har lavet et lille eks. i filen, herunder. Der kan der returneres flere navne/ord på det der søges.
Du kan selv tilpasse, så det passer i dit Ark.

https://www.dropbox.com/scl/fi/rj6me8vuev1veq9nl9k6e/s-gning.xlsx?dl=0&rlkey=x7hyx8kyrmrq90zrkh7xbncuq
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
18. maj 2020 - 13:27 #6
Hvis du har Office 365 er en tredje (og nem) mulighed er at bruge Power Query/Power forespørgsel.