Avatar billede Dennis Høilund Praktikant
18. maj 2020 - 17:56 Der er 3 kommentarer

Regel om mail besked

Hej Eksperter
Jeg skal høre om I kan hjælpe mig her.

Jeg er med i en skolebestyrelse, hvor vi har fået en outlookmail tilknyttet. Da der er flere i bestyrelsen, der ikke er gode til at huske at få tjekke deres mail. Derfor er vi interesseret i om man kan lave en regel/funktion, så outlook sender en mail til ens private mail, når man modtager mails på bestyrelsesmailen. Det må ikke være en videresendt, da bestyrelsesmailen skal være et lukket system, da vi af og til modtager personfølsomme oplysninger.
Ønsket er som følger

Mail modtages på mail@bestyrelse.dk - ny mail videresendes til mail@privat.dk tekst i emne feltet: "du har fået mail"

Håber der er nogen der kan trylle.

Venlig hilsen
Avatar billede claes57 Ekspert
18. maj 2020 - 18:49 #1
Hvis de har telefon/tablet, så opret skole-konto der i dennes mail-program - så er der et lysende tal ved ikon når der er nye, ulæste mails.
Avatar billede Dennis Høilund Praktikant
18. maj 2020 - 20:08 #2
Hej Claes
Ja det er en mulighed - tak.
Men lige nu er det specifikt ovenstående løsning, jeg godt kunne tænke mig.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
19. maj 2020 - 07:58 #3
Umiddelbart tror jeg ikke at det er muligt i outlook, da "regler" her jo kun kører når selve outlook kører.
Så i skal kigge på en mail-server løsning.