Avatar billede Liv B Praktikant
19. maj 2020 - 22:05 Der er 6 kommentarer

Lås slideshow i præsentationsvisning for brugere

Jeg har brugt PowerPoint til at lave et spil til undervisningsbrug. Tanken er, at eleverne skal kunne tilgå dokumentet som et slideshow, hvor de kun kan se præsentationen, men ikke redigeringssiden. Jeg er jo ikke interesseret i, at de skal kunne se, hvad der sker længere fremme i spillet. De skal kun kunne komme videre ved at trykke på interne links mellem siderne. Jeg har sat den op, så slidesene ikke fremføres ved andre handlinger end klik på links, men jeg kan stadig ikke gennemskue, hvordan jeg låser slideshowet i præsentationsvisning for brugerne.

Jeg håber, I kan hjælpe mig.

Mvh Liv
Avatar billede store-morten Ekspert
19. maj 2020 - 22:40 #1
Prøv:
Gem som: PowerPoint-slideshow(*ppsx)
Avatar billede KHN Guru
20. maj 2020 - 09:08 #2
Avatar billede Liv B Praktikant
20. maj 2020 - 09:43 #3
Tusind tak for hjælpen. Nu kører det!
Avatar billede Liv B Praktikant
20. maj 2020 - 11:06 #4
Nå, der opstod et andet problem, da jeg gemte som slideshow.
I præsentationen indgår forskellige lydfiler. Disse lydfiler skal man afspille undervejs for at få vigtige informationer, som kan bringe en videre i spillet. Men når jeg gemmer præsentationen som slideshow, forsvinder lydfilerne - og så kan spillet ikke fungere.
Jeg har prøvet at gemme som andre filtyper og at gemme som zip-fil, men intet virker.
Jeg har også prøvet at gemme mine lydfiler eksternt på drev i skyen og linke til dem på siderne (links virker jo), men når man trykker på disse links, bliver man sendt ud af slideshowet, hvor man så skal trykke play på lydfilen. Det er jeg ikke interesseret i, da det jo spolerer indlevelsen.
Har nogen et bud på dette?
Måske er det bare ikke en mulighed i PowerPoint at gemme som slideshow, men samtidig bevare mediefunktionerne på siderne.
Avatar billede Liv B Praktikant
20. maj 2020 - 12:30 #6
Men hvis jeg gemmer som video (jeg har sat den i gang, men kan nok først se resultatet i morgen, da der er 110 slides med billeder og lydfiler), kan den så fungere med links og lyd? Video lyder mere som noget, der bare kan afspilles, hvor slidesene skifter med et bestemt interval.