23. maj 2020 - 13:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gange med 0 virker ikke

Jeg er ikke ferm udi java script. Rent ud sagt meget ny på området.
Jeg er ejer af sysform.dk
På siden er der følgende link:
http://sysform.dk/images/2016/Multiplikationlilletabel%20med%20negative%20tal.php
Højreklik på siden og "vis kilde) for at se scriptet.

Jeg har rettet lidt til så der genereres tal i intervallet [-10,10], men hvordan får jeg programmet til at virke med tallet 0?
Hver gang der generes 0 kommer meddelelsen "undefined"

(...ved godt at det måske står lidt rodet som script)
Avatar billede Slater Ekspert
23. maj 2020 - 14:32 #1
Dit problem er i linjerne:

var answer = 0;

while (answer != parseInt(problemArray[index]) && counter < 50000) {

- Du bruger 0 som en værdi du ikke regner med er korrekt, så den altid kommer ind i den while-løkke mindst én gang. Men når 0 er det korrekte svar, kommer den aldrig ind i løkken.

Hvis du bare sætter answer til noget den ikke kan være, f.eks. null i stedet for 0, så virker det.
23. maj 2020 - 15:02 #2
Fantastisk. Lille ting = stor virkning. Super. I gamle dage afgav man point her på Eksperten. Det gør man måske ikke mere?
Ellers tusinde tak for hjælpen
Avatar billede Slater Ekspert
23. maj 2020 - 15:04 #3
Nej, point er afskaffet i det nye design. Men velbekomme.