Avatar billede jqrn Mester
24. maj 2020 - 12:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ethernet via AP

hej.

Jeg har
- fiberforbindelse til en router
- fra router kablet forbindelse til AP

(Router fungerer også som AP, men det er ikke så afgørende i denne sammenhæng).

AP er et D_link DAP 2690 http://ftp.dlink.ru/pub/Wireless/DAP-2690/Description/DAP-2690_A1_Manual_v1.0.pdf

For at få optimal forbindelse til videomøde vil jeg gerne kunne lave en kablet forbindelse til mit AP. Så er der jo kabling hele vejen til fiberen. Men det virker ikke. Jeg får at en fejl om at der ikke er tilsluttet et kabel.

Så mon ikke jeg på en eller anden måde skal konfigurere AP'et til at tillade at bruge Ethernet porten?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. maj 2020 - 13:04 #1
Se side 27 i manualen - de fleste routere har åbne porte som standard, men det kan ske nogen har fået slået DHCP fra.

Eller at dit kabel ikke er et rigtigt netværkskabel?
Avatar billede jqrn Mester
24. maj 2020 - 15:00 #2
Tak for hurtig respons.

kabel har jeg tjekket, det virker i routeren.

Jeg havde statisk tildeling, nu har jeg valgt DHCP. Det løste ikke problemet. Tværtimod kan jeg nu ikke få kontakt til AP via den normale ip adresse ... gad vide om AP'et selv får dynamisk IP??? HVIS det er tilfældet, må jeg jo nulstille.

Ud fra det du skriver / jeg læser, så får jeg to ideer:
- ved statisk IP: LAN settings er blanke ud for Default Gateway og DNS. Det er de sådan set også i manualen (der er ikke et DNS felt). Kan det være kilde til fejlen?

- mode: AP'et er i "Access Point" mode. Det kan f.eks. også være "wireless client" der er beskrevet således "AP acts as a wireless network adapter for your Ethernet"
enabled device

Nogle gode forslag?
Avatar billede puren Ekspert
24. maj 2020 - 15:38 #3
du skal bruge en switch så det går

fiberbox >--> router >--> switch port 1 >--> ap
                                      switch port 2 >--> computer
hvis du bruger en PoE injekter så lige at vend kablet rigtigt så switchen ikke får PoE det kan den ikke tåle

med et reset tager dit ap adressen 192.168.0.50
Avatar billede jqrn Mester
24. maj 2020 - 15:44 #4
tak Puren. Men det du skriver er, at jeg ikke kan få et kabel til at virke ud af AP'et?

Jeg bruger ikke PoE aktuelt.
Avatar billede puren Ekspert
24. maj 2020 - 15:47 #5
de 3 porte der er i dit ap er. Strøm, Lan og Konsol
Avatar billede jqrn Mester
24. maj 2020 - 19:23 #6
tak for svar. Du har jo ret. Tak for hjælpen!