Avatar billede Rodney Juniormester
24. maj 2020 - 14:00 Der er 4 kommentarer

fondskurser

Hvordan henter man fondskurser
Avatar billede stjans Guru
25. maj 2020 - 08:38 #1
Fondskurser ?. Hvad mener du ?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. maj 2020 - 09:35 #2
excel hjælp

Hvis du vil indsætte en aktiekurs i Excel, skal du først konvertere tekst til datatypen aktier . Du kan derefter bruge en anden kolonne til at udtrække bestemte detaljer i forhold til den pågældende datatype, som aktiekurs, ændring af pris osv.

Bemærk!: Datatypen aktier er kun tilgængelig for globale multi-lejer klienter (standard Microsoft 365 konti).

1.Indtast noget tekst i cellerne. Du kan f. eks skrive et aktiesymbol, firmanavn eller finansierings navn i hver celle.

2.Markér derefter cellerne.

3.Selvom det ikke er påkrævet, så anbefaler vi, at du opretter en tabel i Excel. Det vil gøre det meget lettere at udtrække onlineoplysninger senere. Hvis du vil oprette en tabel, skal du gå til indsæt > tabel.

4.Mens cellerne stadig er markeret, skal du gå til fanen data og derefter klikke på aktier.

5.Hvis Excel finder en match mellem teksten i cellerne og vores onlinekilder, vil den konvertere teksten til datatypen aktier. Du ved, at de bliver konverteret, hvis de har dette ikon for aktier: Aktieikon til sammenkædede poster .

6.Markér en eller flere celler med datatypen, hvorefter knappen Tilføj kolonne Knappen Tilføj kolonne vises. Klik på knappen, og klik derefter på et feltnavn for at udtrække flere oplysninger. For aktier kan du for eksempel vælge prisen.

7.Klik på knappen Tilføj kolonne igen for at tilføje flere felter. Hvis du bruger en tabel, kan du se et tip: Skriv et feltnavn i rækken kolonneoverskrift. For eksempel skal du skrive ændring i kolonneoverskriften for aktier, og kolonnen ændring i pris vises. Eller skriv andre feltnavne som sidste produktionstid, Forrige afslutningog udveksling.

Tip!:

◾Hvis du vil have vist alle de felter, der er tilgængelige for et firma eller en fond, skal du klikke på aktie ikonet ( Aktieikon til sammenkædede poster ) eller markere cellen og trykke på CTRL + SKIFT + F5.

◾Hvis du ser Spørgsmålstegnikon i stedet for et ikon, så betyder det, at Excel har svært ved at matche din tekst med data i vores onlinekilder. Ret eventuelle stavefejl, så gør Excel sit bedste for at finde matchende oplysninger. Eller klik på Spørgsmålstegnikon for at få vist en rudevælger. Søg efter data ved hjælp af et nøgleord eller to, vælg de ønskede data, og klik derefter på Vælg.

◾Du kan også skrive formler, der henviser til datatyper.
Avatar billede Rodney Juniormester
26. maj 2020 - 08:28 #3
Okay. Men hvorfor kan man så vælge aktier under data. Man kan også vælge hvilken børs man vil have data fra.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. maj 2020 - 09:00 #4
hvis du vil have andre data, end dem, som 'aktier' kan vise i DK, så skal du nok finde kurser på nettet (fx fra en avis / børsen?)  og hente den vej til data.