Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2020 - 20:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Betaling til ccleaner. Der var jeg heldig

Igen et af de små luskede flueben. Jeg har ingen erindring om, at have sat fleben i, automatisk betaling til ccleaner.
Men jeg har fået nyt konto nummer, så jeg sllap fri.
Så til alle, husk at se grundigt efter når I betaler for et program over nettet.

Den 24-05-2020 forfalder betalingen af DKK 199,00 for dit abonnement på
produktet "CCleaner Professional" fra Piriform Software Ltd.
Dit abonnement kan desværre ikke behandles med de betalingsoplysninger,
som du angav ved dit seneste køb. Opdater dine betalingsoplysninger,
eller vælg en anden betalingsmulighed for at afslutte betalingen. I
modsat fald vil dit abonnement blive deaktiveret.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2020 - 20:54 #1
Så kører du vel blot videre med den gratis version?
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2020 - 21:19 #2
Nemlig! Sekv om jeg er lidt irritret over deres fub nummer med hebreds check.😊
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2020 - 21:21 #3
Ja den springer jeg let hen over også ;-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. maj 2020 - 21:34 #4
De "glemmer"det med aktivt tilvalg, men aktivt fravalg er meget populært hos visse firmaer. Det bringer de kedelige minder frem fra 2015 hvor Microsoft var "smarte" og nærmest tvangsinstallerede deres nye Windows 10, på maskiner med Windows 7.
Det minder meget om fup, eller i hvert fald ufine forretningsmetoder.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2020 - 21:37 #5
Ja og vælger man at hente CCleaner skal man vist fravælge Avast mener jeg. Der er meget samarbejde på kryds og tværs fra dem for at blive lokket til andet end det der var hensigten ;-)
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2020 - 22:09 #6
Helt enig med #4 og #5  ;-)
Avatar billede falster Ekspert
25. maj 2020 - 12:38 #7
Også stort set enig.

#5: Man kan dog vælge at hente CCleaner helt "rent":

https://www.ccleaner.com/ccleaner/builds

Med alle builds kan man faktisk blot "unzippe" og vælge det man skal bruge. Toolbars e.a. slettes bare.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. maj 2020 - 13:16 #8
Man kan faktisk sammenligne, i dette tilfælde CCleaner´s ufine forretningsmetoder, med hvordan de fysiske butikker prøve at prakke kunderne ting på de i realiteten ikke kommer for at købe;
Kommer man f.eks. ind på en tankstation, og har tanket brændstof, og kommer hen til ekspedienten for at betale, så bliver man spurgt om man ikke også skal have f.eks. en cola, eller en hotdog med.
Jeg kommer ikke ind på en tankstation for at købe 1½ liter cola, men for at tanke benzin, for 1 ½ liter cola kan man købe til omkring 12 -15 kroner i et supermarked. Dette er den såkaldte mersalgsteknik der desværre vinder mere og mere indpas rundt omkring.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2020 - 14:00 #9
#7 Jeg har prøvet dit link. Det gjorde ingen forskel. ccleaner er blevet langsommer, og dermed dårligere end den var. :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. maj 2020 - 14:20 #10
Det er da med fuldt overlæg at CCleaner er blevet langsommere....
Det er bare endnu en ufin måde, at få potentielle kunder til, at købe CCleaner Pro versionen, for den er sandsynligvis ikke langsommere.
Det er i stedet sker, må man håbe, er at brugerne finder noget andet, der har samme funktioner.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2020 - 14:40 #11
#10
Jeg forstår dit synspunkt, men jeg oplevede, at pro ikke var hurtigere.
Men du har da ret i, at det er aggressiv markedsføring for pro.
Avatar billede falster Ekspert
25. maj 2020 - 15:46 #12
#9

Jeg tænkte ikke på hurtighed med linket.

Kun at man kan undgå toolbar og diverse andet samt i det hele taget at køre en installer.

Man skal kun bruge den relevante exe og dll fra roden af zip'en og så mappen lang med de(t) sprog man ønsker.

Jeg bruger altid "Brugerdefineret rens" og har ikke tænkt på hastigheden.

"Health check" øverst har nok et "markedsføringselement" i sig, som I er inde på i #10 og 11 ;-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. maj 2020 - 16:18 #13
"Markedsføringssegment" skriver du. Jeg vil kalde ved dets rette betegnelse nemlig en "slagplan til narre folk/brugerne til at købe noget de ikke har brug for"

Citat "Reklamer er de løgne folk ønsker at høre & Reklamer er standsning af folks hjerneaktivitet længe nok til, at man kan stjæle deres penge" citat slut.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2020 - 18:08 #14
Jeg hopper af tråden her. Tror vi alle ved hvad der foregår :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2020 - 18:39 #15
Ja vi kan vist godt lukke. Tak for jeres indlæg. 😊