Avatar billede ulricho Novice
25. maj 2020 - 17:51 Der er 6 kommentarer

Joomla starter nu automatisk op i engelsk sproglag?

Jeg har lige opdateret vores joomla-hjemmside til version 3.9.16. Tidligere var hjemmesiden sat til selv at finde sprog-laget, som den skulle starte op i - et valg mellem dansk eller engelsk.

Nu starter den automatisk i engelsk sproglag, nemlig .../en.

<?
/* DETECT LANGUAGE */
jimport('joomla.language.helper');
$languages = JLanguageHelper::getLanguages('lang_code');
$lang_code = JFactory::getLanguage()->getTag();
$sef = $languages[$lang_code]->sef;
switch ($sef) {
case 'da': $sprog = 'da'; break;
case 'en': $sprog = 'en'; break;
case 'no': $sprog = 'da'; break;
default: $sprog = 'en'; break;
}

Er der nogen, der let kan se, hvor den går galt?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. maj 2020 - 09:04 #1
Prøv at udskrive/vise $sef, så du kan se, om der er data, og i givet fald hvad...
Fx vil 'Dk' jo gå til default
Avatar billede cpufan Juniormester
26. maj 2020 - 11:16 #2
Ret i koden du viser:

default: $sprog = 'en'; break;

Til

default: $sprog = 'da'; break;
Avatar billede claes57 Ekspert
26. maj 2020 - 11:40 #3
rækkefølge:
$sprog = 'en';
$sef = $languages[$lang_code]->sef;
switch ($sef) {
case 'da': $sprog = 'da'; break;
case 'en': $sprog = 'en'; break;
case 'no': $sprog = 'da'; break;
}
Avatar billede ulricho Novice
26. maj 2020 - 17:11 #4
claes57: Hvor er det lige, at jeg kan vise $sef? Jeg har stadig ikke luret, hvor debug-funktionen gemmer sig. Det vil ganske rigtigt løse mange ting!

Dit forslag med at sætte $sprog = 'en' ind forinden, giver stadig engelsk sprog på danske computere ...

cpufan: Den er jeg helt med på, men det løser bare ikke problemet med, at udlandske PC'ere skal have engelsk sprog, og danske computere dansk sprog.
Avatar billede cpufan Juniormester
26. maj 2020 - 17:25 #5
Men det sættes vel i en sprogvælger på din side?
Avatar billede ulricho Novice
26. maj 2020 - 17:38 #6
Nej! Vi har ikke flag på siden, hvor man kan vælge sprog. Det vælges her i denne angivne kørsel, så www.hjemmeside.dk/en eller www.hjemmeside.dk/da