Avatar billede lurup Ekspert
25. maj 2020 - 19:02 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp ønskes til linjeskift

Dette bliver skrevet på en hjemmeside

Formiddag: Boller
Eftermiddag: Pølsehorn
Aften: Pepperoni snack
---------------------------------------------------------------------
Her er teksten der bliver leveret til en anden

<Menuer Status="ok">
<Menu>
<MenuId>2</MenuId>
<MenuType>Forfriskninger</MenuType>
<Ugedag>mandag</Ugedag>
<Dato>25-05-2020</Dato>
<Tekst>
Formiddag: Boller Eftermiddag: Pølsehorn Aften: Pepperoni snack
</Tekst>
</Menu>
</Menuer>
-------------------------------------------

Hele tekst står i en linje
Jeg vil gerne så der er linjeskift før Eftermiddag og før aften.
Her under kommer koden

-------------------------------------------------------------------------
<?php ini_set('default_socket_timeout', 5); ?>
<!DOCTYPE html>
<html>
    <head>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
        <title>AU-INFO</title>

        <style type="text/css">
        #dagensret{
            font-size:50px;
        }
      .food{
//          color: green;
font-size:50px;
        }
        </style>

    </head>
    <body><br><br/>
<span style="font-family:'Comic Sans MS', Comic, Monospace">

<?php
// 11
// remember to remove the ; from the beginning of extension=php_soap.dll in php.ini
$cli= new SoapClient('https://dhe.skoleplan.skoleit.dk/SPService.asmx?WSDL');
$res = $cli->__soapCall('DagensMenu',array());
$xmlstr = $res->DagensMenuResult->any;
$simple = simplexml_load_string($xmlstr);
//$text = $simple->Menu->Tekst;
//echo "dagens ret er ";
echo $text."";
?>
<!--Overskrift-->
<span style="font-size:60pt">
<!--Overskrift-->
<?php
// 13
$simple = simplexml_load_file('https://dhe.skoleplan.skoleit.dk/SPService.asmx/DagensMenu?nummer=2');
$text = $simple->Menu->Tekst;
$ugedag = $simple->Menu->Ugedag;
$dato = $simple->Menu->Datoo;

echo "<center>DAGENS FORFRISKNING ". mb_strtoupper($ugedag). "  ". $dato . "<br><center/>";
//echo "<span id='dagensret'>".$text."</span>";
?>
<!--Formiddag-->
<span style="font-size:36pt">
<!--->
<?php

$ar = explode("Formiddag", $text );
echo "  <span class='foood'>". $ar[0]. "<br/></span>";
echo "Formiddag <span class='food'>" . $ar[1]. "</span>";
?>

    </body>
</html>
<!--Menu herover-->

</html>
Avatar billede pezz Novice
25. maj 2020 - 23:24 #1
Du kunne explode på kolon og tilføje dine br'er dér.
Avatar billede lurup Ekspert
25. maj 2020 - 23:35 #2
Kan du hjælpe
Avatar billede Slater Ekspert
26. maj 2020 - 06:43 #3
Eftersom du bad om linjeskift før ordene vil kolon ikke virke. Du er nødt til at bruge noget teksterstatning. Dårlig løsning, men den eneste mulighed du har, hvis du ikke kan få strengen i et format med noget inddeling i. Men husk at dette ikke vil virke hvis ordene ændrer sig.

Dette vil udskifte ordene "Eftermiddag" og "Aften" med samme ord plus et linjeskift foran:

echo preg_replace(['/(Eftermiddag|Aften)/'], "<br>$1", $text);
Avatar billede lurup Ekspert
26. maj 2020 - 12:12 #4
1000 tak Slater Det var lige sådan det skulle være 100 % TAK

Er det svært at lave så formiddag, middag og aften er venstre centret ? pt er det midt centret.
Endnu engang TAK
Avatar billede Slater Ekspert
26. maj 2020 - 12:45 #5
Umiddelbart gæt er fordi du ikke får afsluttet din <center> korrekt. Skråstregen kommer først, ikke sidst, i et afsluttende tag. Altså </center> i stedet for <center/>

Hvis det ikke er det, kan du evt. vise siden? Det vil gøre det let at pege på synderen, hvis man kan inspecte det.
Avatar billede lurup Ekspert
26. maj 2020 - 13:09 #6
1000 tak endnu engang.....du er sku ikke helt dum

Allan Urup