Avatar billede ravnemor Juniormester
26. maj 2020 - 18:44 Der er 4 kommentarer

Importere sms til xperia 5

Jeg har skiftet tlf og taget backup af den gamle. Jeg bruger Tunesgo til backup osv. Jeg prøver nu at få overført sms fra pc til den ny tlf. Jeg har enablet debuggin på tlf og forsøgt at importere sms filen, men så snart jeg når til step 3 i denne vejledning, så får jeg ikke den besked på tlf hvor jeg skal "change messaging app" og hvor jeg skal acceptere. Det har jeg gjort mange gange på den gamle tlf.
https://tunesgo.wondershare.com/tunesgo-for-android/import-and-restore-android-sms.html

Er der en der kan hjælpe mig på vej? Den ny telefon er Sony Xperia 5 og Android version 10. telefonen slutter fint til Tunesgo og jeg kan se indholdet.
Avatar billede puren Ekspert
26. maj 2020 - 19:05 #1
jeg har på et tidpunkt brugt sms backup + https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zegoggles.smssync&hl=da skubbe dem op i din gmail med din gamle mobil og så hente dem ned med den nye
Avatar billede ravnemor Juniormester
26. maj 2020 - 23:36 #2
Jeg har bare ikke gmail. Det fungerede også fint både frem og tilbage med den gamle tlf, men på den ny mangler der bare lige den pop up hvor jeg skal klikke ja /Ok .
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. maj 2020 - 00:14 #3
Har du ikke en google konto ?  _ Bruger du så ikke app store -?  - En googlekonto hører næsten med til en android telefon eller tablet.

https://www.recovery-android.com/xperia-transfer-mobile.html
Avatar billede ravnemor Juniormester
27. maj 2020 - 09:13 #4
Jo jeg har en googlekonto, ,men bruger den kun når jeg skal og ikke kan undgå det :) Jeg bruger også app store, men det kan jeg ikke på den gamle tlf. da touchen ikke fungerer midt og i toppen. Jeg kan til gengæld tilslutte den til en pc og arbejde med den derfra. På den måde har jeg også lavet en backup som ligger på pc og venter på at komme over i den ny tlf.

Men kan jeg lave backup på en anden måde fra den gamle (Xperia z3), så er det fint med mig.