Avatar billede J. Nielsen Ekspert
27. maj 2020 - 00:48 Der er 2 kommentarer

scanning af tidsskrifter

Er der nogen her der har erfaring med hvad det koster at få scannet større mængder dokumenter, eller hvordan det gøres hurtigt og effektivt ?
Fx. tidskrifter 500 stk. a 60 sider ca. 18 x 27 cm, dvs. ca. 30.000 sider i alt.
Jeg forestiller mig at de scannes til en pdf pr. tidsskrift, farver, søgbar tekst
De må gerne skæres op så de kan køre igennem en arkføder.
Avatar billede puren Ekspert
27. maj 2020 - 01:04 #1
var det ikke lettere at få en digital kopi af udgiver??

ved at scanne det skal du så køre det i gennem en OCR for at få det til text det er noget af et arbejde
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
27. maj 2020 - 01:23 #2
#1 Det er udgiver selv, der gerne vil have digitaliseret. Jeg kan godt selv gøre det, scanne til pdf, køre det igennem Raediris OCR eller ABBYY FInereader. Men som du er inde på er der en del detaljearbejde i det som tager tid. Spørgsmålet er om der nogen her der har konkrete erfaringer med den slags store mængder og prisniveau for at få det udført ude i byen.