Avatar billede tjuko Novice
30. maj 2020 - 11:02 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Konvertering fra indesign til word

HJÆLP!!!

Jeg sidder med en wordfil, der er konverteret fra InDesign.

I filen skal der stå:

»Finanstilsynet kan i dag med hjemmel i § 124, stk. 3, 3. pkt.,

men der står:

«Finanstilsynet kan i dag med hjemmel i ,124 § stk. 3, 3. pkt.,

Og hvis jeg i word søger på den første tekststreng, finder programmet gladeligt anden tekststreng???

Jeg tror, det er et eller andet arabisk, der er inde over, for hvis jeg forsøger at rydde formatteringen, får jeg en gul bjælke med MANGLENDE KORREKTURREDSKABER ... arabisk.

Tænker, at hvis jeg bare kan få lov til at søge på sprog/arabisk, vil det være en stor hjælp. Mon der kan være hjælp at hente herinde?

Lørdagshilsner
tjuko
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2020 - 12:05 #1
lav en kopi af dokumentet, slet skjulte tegn, og se, om det virker så.
http://www.computerdk.com/software/desktop-publishing/117488.html

alt andet lige, så er det lettere for de fleste her, at det kører på dansk uden svinkeærinder.
Avatar billede tjuko Novice
30. maj 2020 - 12:27 #2
Mener du 'Vis koder'?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2020 - 12:49 #3
Enten det, eller gem dokument som .txt og åben den fil i word og ret evt til.
.txt vil dog fjerne al formatering, så hvis du har forskellige skrifttyper og størrelser osv så er alt nu rettet til en fast type/størrelse.
Det vigtige er, at forkert oversatte tegn fra Impress til word fjernes.
Avatar billede tjuko Novice
30. maj 2020 - 13:58 #4
Skjulte koder gør ingen forskel
Og gem i tekst/ascii-format dur ikke, da det er en formateret bog på 1500 sider :(
Avatar billede Jan K Ekspert
30. maj 2020 - 19:50 #5
Har du prøvet med søg og erstat.
Avatar billede tjuko Novice
30. maj 2020 - 21:21 #6
Jeps - ingen match :(
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2020 - 21:52 #7
Søg og erstat - du skan ikke skrive tekst ind, men kopiere en blok fra word, og sætte den ind i søg. Igen, skjulte tegn...
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
31. maj 2020 - 08:59 #8
Hvorfor skal en InDesign fil med formateret tekst konverteres til Word?
Det er mere normalt at konvertere fra Word til InDesign. De fleste professionelle trykkerier foretrækker at få leveret som InDesign eller pdf.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
31. maj 2020 - 09:04 #9
Der er sikkert en fornuftig grund. Jeg spørger kun af almindelig nysgerrighed.
Avatar billede tjuko Novice
31. maj 2020 - 10:17 #10
Det drejer sig om en revideret lærebog på 1500 sider, der har været hos forfatterne til opdatering. Derfor er den konverteret fra InDesign til word.
Og problemet er at finde de steder, hvor det står forkert - f.eks. 5 § og ikke § 5. Det er en umenneskelig opgave at scrolle 1500 sider igennem.
Avatar billede tjuko Novice
01. juni 2020 - 16:57 #11
Problemet er løst. Mange tak for jeres input.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2020 - 17:13 #12
løsningen?
Avatar billede tjuko Novice
01. juni 2020 - 17:51 #13
Det var noget med, at word læste noget tekst fra højre mod venstre. Og det kan man lave om under indstillinger - at det skulle være den omvendte vej. Alt i alt tog det under 1 minut for 1500 sider, da først "de vise sten" var fundet.