Avatar billede rasmuso Seniormester
31. maj 2020 - 19:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 byt . og ,

hej med jer
jeg bruger BlueStack til et Androidprogram (E-Komplet) - det virker næsten.
Problemet er når jeg bruger det numeriske tastatur (på PC'en) og trykker på "."(punktum) kommer det ikke med på skærmen, når jeg taster 12,34 kommer "." ikke med.
dvs. E-komplet "forventer" et punktum som adskillelse mellem kroner og ører, men får et komma.
er der en måde at få tastaturet til at "give" et punktum når jeg trykker på "punktum" istedet for "komma" når jeg trykker på "punktum" på det numeriske tastatur (under 3-tallet)?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. maj 2020 - 19:34 #1
Kender ikke årsagen til dit problem men har du samme problem med skærmtastaturet?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. maj 2020 - 19:47 #2
Kan se nu at der er et komma under 3 tallet. Det vil du have "kodet om"?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2020 - 19:48 #3
Avatar billede kurtba Ekspert
31. maj 2020 - 23:22 #4
I windows 10 gælder ikke helt samme vej som der blev anvendt i 2003. I dag hedder det Kontrolpanel-Område-Fanen Formater og ned til højre og vælg Flere indstillinger.
Der skal man så ændre Decimaltegnet fra komma til punktum og trykke på anvend.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2020 - 08:12 #5
Synes om #4 :-)
Avatar billede eurositi Ekspert
01. juni 2020 - 11:03 #6
Jeg var så frisk at oprette et spørgsmål på det i Reddits Bluestacks-debat og fik et par ekstra svar: https://www.reddit.com/r/BlueStacks/comments/gu3pl7/how_do_i_remap_my_keyboard_in_bluestacks_cant/

Som du kan se, foreslås der både shift-tastekombinationer samt download af et alternativt keyboard via Play Store.

Hvis du ændrer i Windows 10's generelle lokalitets-indstillinger, som #4 foreslår, så vil det påvirke alle Windows-programmer. Det ved jeg ikke, om du er interesseret i.
Avatar billede rasmuso Seniormester
01. juni 2020 - 11:20 #7
Hej eurositi
Prøver at downloade et alternativt keyboard.
#4 helt korrekt.
TAK for alle svarene!