Avatar billede 1Dorte Guru
03. juni 2020 - 19:15 Der er 7 kommentarer og
6 løsninger

Godt - Billigt - Nemt - Video-redigeringsprogram

Er det muligt at finde et godt, billigt (gerne gratis) og nemt videoredigeringsprogram?

Det er små videoer - maks. 5 minutter, ofte under 1 minut.
Mange klip.
Undertekster.
Lyd er i første omgang blot et musikstykke. (Køber nok et musikstykke, så jeg har styr på rettighederne).

Mvh. Dorte
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. juni 2020 - 19:58 #1
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2020 - 20:59 #2
Hvis det kan klares med din PC, kan du hente det gratis udgave DaVinci Resolve, ved at indtaste oplysninger tilbage, derefter får lov til at hente.

Held og lykke med at finde den rette. Hopper af tråden:

https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/
Avatar billede kurtba Ekspert
03. juni 2020 - 21:24 #3
Openshot er et ret omfattende videoprogram, som er gratis. Kan være ret cpu krævende.
Lidt mindre krævende men stadig gratis er Shotcut.
Personligt er jeg særdeles tilfreds med Adobe Premiere Elements, hvor seneste udgave er 2020. Det er til at købe for rimelige penge og på youtube kan man finde i massevis af tutorials i, hvorledes man bruger programmet.
Avatar billede 1Dorte Guru
03. juni 2020 - 22:29 #4
#1 - jeg kan ikke lige se, om jeg kan få undertekster - ved du det?

#2+3 -
Jeg har ikke super stærk computer - den har nogle år på bagen, og jeg er virkelig god til at sætte den igang :-)

Jeg har læst, at Adobe Premiere Elements har muligheden for undertekster.

Jeg har pt ikke tiden til at prøve forskellige, så det bliver enten Movavi eller Adobe Premiere Elements.
Avatar billede mort1 Ekspert
04. juni 2020 - 05:45 #5
Jeg har brugt det gode gamle Microsoft program "Movie Maker" siden det var en del af Windows pakken, programmet findes stadig derude, og selv om det ikke længere opdateres, er det stadig et glimrende program til lige netop de opgaver du beskriver, og utrolig nemt at håndtere.
Avatar billede 1Dorte Guru
04. juni 2020 - 06:45 #6
#6 - Jeg har allerede en app, som hedder "Video editor - Movie maker" på min pc, med stor sandsynlighed ikke installeret bevidst af mig. Er det det program, du skriver om?
Eller er det https://www.videowinsoft.com/videowin-movie-maker.html?
Avatar billede mort1 Ekspert
04. juni 2020 - 13:20 #7
Den kan findes her, hvor der nu er såvel "den gode gamle 2012" Classec Version, som en 2020 version, som jeg ikke kender - måske en videreudvikling.
versionhttps://www.topwin-movie-maker.com/tutorials_how_to_download_windows_movie_maker_2012.html
Avatar billede kurtba Ekspert
04. juni 2020 - 13:51 #8
Adobe Premiere Elements kan indsætte div. tekster, men undertekster som man ser på danske film er vist ikke lige sådan til at lave.
Men jeg har set, at man ved at uploade sin film til youtube kan få mulighed for at sætte undertekst på, som ser ud som rigtige undertekster, så måske var det den metode du skulle bruge. Du opretter bare en privat kanal, så andre ikke umiddelbart kan se, hvad du laver.
https://www.youtube.com/watch?v=UjSQeN2VVBE
Avatar billede kurtba Ekspert
04. juni 2020 - 13:56 #9
Her er en video med grundlæggende tekst i adobe premiere elements.
https://www.youtube.com/watch?v=rCItXu6A45E
Avatar billede 1Dorte Guru
17. juli 2020 - 12:51 #10
Kan man få Adobe Premiere Elements i en dansk version?
Og nu vi er ved det - Adobe Photoshop i en dansk version?
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. juli 2020 - 12:58 #11
Idag har giweawayoftheday et gratis tilbud - men det skal installeres idag for at være gratis.

https://www.giveawayoftheday.com/acethinker-video-master-4/
Avatar billede kurtba Ekspert
17. juli 2020 - 21:27 #12
Adobe Premiere Elements fås ikke i dansk version.
Adobe photoshop fås i dansk version.
Adobe photoshop elements fås ikke i dansk version.
Avatar billede 1Dorte Guru
18. juli 2020 - 09:35 #13
Godt forslag fra Kurt (#11) - det koster dog årligt 30$ efter første år - og umiddelbart lidt ukendt.
Jeg har mest overvejet DaVince Resolve - gratis og gode anmeldelser.
Det bliver Adobe Premiere Elements, som jeg køber. Mest fordi der ligger utroligt meget på youtube, nettet også videre. Og så har jeg prøvede jeg 30-dags-gratis udgave, og det virker umiddelbart nemt, også selv om jeg aldrig har redigeret i det før.

Tak for hjælpen.