Avatar billede phyxsius Novice
03. juni 2020 - 23:46 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Portforwarding port 32002 nægter at fungere

Hejsa,
Jeg har nu i et par timer forsøgt at åbne port 32002 til port 32009 TCP/UDP/Begge éen port af gangen, men intet virker. Det plejer ikke at være et problem med at forwarde porte, men lige de her vil åbenbart ikke.

Måske er der nogen der kan fortælle mig hvorfor?

Router: ASUS RT-AC87U
Jeg har prøvet netstat -a -n og der fremgår de/den ikke af listen.

på forhånd tak.
Avatar billede Jan Seniormester
04. juni 2020 - 04:27 #1
du skal også åbne dem i windows firewall,
dvs. at det program/spil som skal bruge dem, skal tilføjes i firewall og der skal gives disse tilladelser.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
04. juni 2020 - 06:31 #2
Har du husket at forwarde til den rigtige IP på LAN-nettet i routeren?

På mit netværk hedder enhederne 192.168.0.X, hvor X er det nummeret som hver enkelt enhed er blevet tildelt af routeren.

Hvis det pludselig er ændret, virker forwardningen ikke.

Du kan se din IP ved at lave ipconfig i kommandoprompten og se IPv4 adressen under DNS-suffix.
Avatar billede phyxsius Novice
04. juni 2020 - 10:26 #3
Jeg har åbnet og givet tilladelser i windows, og det er den rigtige IP de bliver forwardet til.

Der burde jo ikke være andet i det vil jeg mene, men altså... ikke en skid virker det.
Avatar billede phyxsius Novice
04. juni 2020 - 14:10 #4
Jeg har hentet et lille program som tester porte, og den siger godt nok at portene er åbne, så det er nok et problem i windows med tilladelserne.
Avatar billede phyxsius Novice
05. juni 2020 - 20:54 #5
NÅ...! Efter noget roden rundt på indernettet, så fandt jeg en løsning der virkede:
netsh interface portproxy add v4tov4 listenport=PORTYOUWANTOPEN listenaddress=192.168.1.x connectport= PORTYOUWANTOPEN connectaddress=192.168.1.x

og til firewallen:
netsh advfirewall firewall add rule name="TCP Port PORTYOUJUSTOPENED" dir=in action=allow protocol=TCP localport=PORTYOUJUSTOPENED

Så var der hul igennem ; )