Avatar billede skaanning Seniormester
04. juni 2020 - 06:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

blank tegn i celle

Hej har et problem med et regne ark jeg har fået tilsendt, problemet er at der i en del af cellerne er et blank tegn foran teksten og det giver mig problemer, så hvordan fjerner jeg det, kan ikke bruge TRIM så jeg tænkte en VBA løsning og håbede at der er en af jer der kan løse det:)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
04. juni 2020 - 08:21 #1
Har du prøvet:

=SUBSTITUTE(A1;CHAR(32);"")
Avatar billede kim1a Ekspert
04. juni 2020 - 08:44 #2
Ellers kan low-tech løsningen være at kopiere et af de tegn og enten sætte det ind i xl's formel - eller blot køre en simpel "søg og erstat". Jeg har ofte oplevet at der er forskel på de foranstående karakterer som dog ligner almindelige mellemrum, men ikke er det og så almindelige mellemrum til at skille ord.
Avatar billede Jan K Ekspert
04. juni 2020 - 09:31 #3
Enig med #2. Hvis Trim ikke virker, er det nok fordi tegnet foran teksten ikke er et mellemrum.
Avatar billede skaanning Seniormester
04. juni 2020 - 09:52 #4
Hej det viste sig at der er noget i selve arket der blokerer for brug af formlerne, trim virkede da jeg satte det ind i et helt frisk regneark, men hvordan kan det være har gemt det som et macro ark, er det noget i kender til ?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
04. juni 2020 - 09:53 #5
#2 og #3

Stadigvæk med formel, så prøv:

=SUBSTITUTE(A1;CHAR(160);"")
Avatar billede kim1a Ekspert
04. juni 2020 - 09:56 #6
hvad meldte formlen så når den ikke virkede? Ofte vil Makro-regneark være semiblokeret fra start af åbning (sikkert alt efter sikkerhedsniveau på computer)