Avatar billede mybbe74 Mester
04. juni 2020 - 09:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til One.com - hjemmesidedesign

Hej

Jeg har i dag en CMS løsning hos One.com (Premium), hvor jeg selv, meget nemt designer min hjemmeside, retter tekst, billeder etc.

Deres priser stiger nu relativt meget til for løsningen til 891 kr./ år.

Er det en ligeså godt eller bedre løsning til færre penge, som nogen vil anbefale? Eller er det måske en ok pris?

Mvh. Martin
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
04. juni 2020 - 10:35 #1
er der en grund til du har en Premium løsning ??
jeg ville vælge et billigere løsning  evt også anden webhost, og installere wordpress de fleste har det via et klik

https://www.hostingguiden.dk/webhotel/

har selv en Basic Suite hos https://www.simply.com/dk/products/ men savner kun flere databaser, og selv kunne navngive databaserne.
databaserne havde signe navne da de lå hos meebox.dk, men de blev overtaget af unoeuro.dk det nuværende simply.com
Avatar billede mybbe74 Mester
04. juni 2020 - 10:52 #2
Hej Olsenweb

Ja, premium er nødvendig hos one.com, såfremt jeg skal kunne designe og redigere i en løsning med mere end 5 sider - som jeg forstår det, er det den billigste løsning med det behov.

Jeg er ikke bekendt med wordpress, og da jeg ikke er synderlig it-kyndig, tænker jeg ikke det er den rette løsning???

Så en billigere løsning a la Premium hos one.com, er det jeg er ude efter.
Avatar billede bsn Forsker
04. juni 2020 - 12:35 #3
#1
Jeg har rigtig mange Access databaser hos Simply, jeg selv navngiver ...
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
04. juni 2020 - 13:41 #4
#3
jeg bruger MySQL som database, og PHP som programmerings sprog
skulle jeg tilgå en MS Access database skulle det værer via ODBC, og det har jeg ikke rettigheder til at administrarer med mindre jeg køber en "Virtuel Private Server" (VPS)

det er muligt jeg ville kunne tilgå en access direkte hvis jeg skiftede fra PHP til ASPx, men ASPx koster betydelig merer pga licenser

jeg vil tro du ligger på en ms server, hvor jeg ligger på en linux server

"alle" de billige abonnementer kører linux og php
Avatar billede bsn Forsker
05. juni 2020 - 12:41 #5
#4
Ja, jeg er på en win server...med ASP som sprog...
https://www.simply.com/dk/support/faq/asp/8/
Avatar billede StefanJ Novice
05. juni 2020 - 13:18 #6
Som der er en del der nævner her, så ville jeg også bevæge mig mod WordPress, da det virker til at understøtte alle de behov du har. Du kan eksempelvis hoste en WordPress-løsning hos de fleste større hosts gennem en 'one click installation', og så har du adgang til at selv kunne redigere etc.

Det kræver dog lidt at vedligeholde, men der er en hel række Facebookgrupper hvori du kan spørge løs, og hvis man er lidt ferm med Google, kan man også google sig til det meste.

//Stefan
- https://ooolio.com
01. juli 2020 - 12:46 #7
Jeg vil også anbefale at kigge i retning af WordPress. Flere jeg kender var helt "grønne", da de fik installeret første WP-løsning på et billigt webhotel - men i dag er de selvkørende med større forretninger (stadig på WordPress).

Og ja, der er masser af hjælp at hente på nettet til WordPress.

Jeg kender ikke alverdens til WIX.com, men der er en del som bruger dem.

Jeg kan anbefale cHosting.dk til WordPress pga. deres gode support, god hastighed på webhotellet og gode priser.

/Tommy
<a href="https://lederuddannelserne.dk">Lederuddannelserne.dk</a>
Avatar billede Brian Ølholm Nørsten Juniormester
11. juli 2020 - 22:43 #8
Jeg kan kun tale af personlig erfaring da jeg lige har været igennem hele møllen. one.com desinger tool er noget biip. Du bliver så begrænset og så har du en hjemmeside der ser ud som så mange andre ikke personlig!.

Jeg har brugt meget tid på youtube forum osv for at lære at kode lidt,hvordan html virker osv. Jeg kommer fra en it baggrund men har ikke haft med hjemmesider eller hjemmeside design at gøre.

Mit råd er at gør det selv lær at bruge de værktøjer der er til rådighed find ud af hvordan Wordpress virker og noget css kode osv