Avatar billede jthyge Mester
07. juni 2020 - 19:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kvalitet på Youtube

Hej

Jeg har uploadet et par film til youtube.
De er 1510x982, 60fps, 80000 bitrate. Mpeg4 encoder.
Når jeg afspiller filen på min computer, er kvalitet ganske udmærket.

Efter upload til Youtube er kvaliteten dårlige.
Kan højst vælge af afspille i 760p60, selv om det står at filmen er HD behandlet.

Hvad kan jeg gøre for at øge kvaliteten på min film?
Avatar billede klaudi Ekspert
07. juni 2020 - 20:10 #1
Lidt info

Lav videokvalitet efter upload
https://support.google.com/youtube/answer/71674?hl=da
Avatar billede milter Ekspert
07. juni 2020 - 20:12 #2
Prøv at læse linket herunder, som handler lidt om, hvordan du bedst undgår, at YouTube konverterer dine videoer til noget dårligere end det, du ønsker:

https://invideo.io/blog/choosing-the-right-youtube-video-format-for-better-engagement/
Avatar billede Slater Ekspert
07. juni 2020 - 20:12 #3
Det lyder rigtigt nok.

Youtube understøtter ikke alle opløsninger, de er begrænset til bl.a. 720p og 1080p.
Din opløsning på 982p bliver rundet ned til den nærmeste Youtube har tilgængeligt, hvilket er 720p.

Hvis du vil have det vist i 1080p eller højere, må du uploade i 1080p eller højere.

Og bitraten bliver altid kraftigt sat ned for at spare plads på deres servere.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
07. juni 2020 - 20:54 #4
Youtube har nogle bestemte opløsninger man skal holde sig til. Man bør også have "square pixels" idet filmen ellers vil blive vist i et forkert højde/bredde forhold.
Avatar billede jthyge Mester
07. juni 2020 - 21:19 #5
Tak for jeres svar.

Meget brugbart. Jeg har nu lavet filmen i højeste opløsning, og nu ser det rigtigt fint ud på Youtube... Takker!