Avatar billede Ingolf Juniormester
07. juni 2020 - 23:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med visning af mellemliggende datoer uden værdier i diagram

Jeg har en tabel, med en dato kollonne og en værdikollonne, hvor jeg hver mandag ud for datoen skriver en værdi i værdikkollonnen.

De mellemliggende datoer uden værdier i værdikollonnen noteres ikke i tabellen. Men Excel viser også de mellemliggende datoer uden værdier i diagrammet.

Jeg ønsker kun de noterede datoer og værdier vist diagrammet. Hvordan undgår jeg at de mellemliggende datoer uden værdier vises i diagrammet?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
08. juni 2020 - 05:21 #1
Lav din x-akse om fra Date axis til Text axis.
Lav dit dataområde om til en Excel tabel.
Under filtrering af værdier, fjern flueben ved Blanks.