Avatar billede Peter Guru
08. juni 2020 - 18:01 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Længen på pds kabel

Jeg får snart fiber og den føres op ad facaden til fiberboks og mediekonverter. Nu er det bare sådan at forbindelsen skal bruges til gårdsiden.
Jeg skal prøve at få boksene så langt ind i lejligheden som muligt. Det er TDC der bestemmer og de fører det fra fortov til lejligheden.
Hvor langt et pds kabel kan man trække fra mediekonverteren før det går ud over signalkvaliteten?
Avatar billede Uvanga Ekspert
08. juni 2020 - 19:26 #1
100 meter
Avatar billede wjens Guru
08. juni 2020 - 19:39 #2
Check at du får type cat6 kabel, selvom det er ved at være standard.
Avatar billede Peter Guru
08. juni 2020 - 21:59 #3
Tak for svar.
Så er jeg mere rolig og det bliver cat6. jeg husker bare at på det sygehus hvor jeg var i IT afdelingen blev der sagt at fra stikket i væggen måtte kablet været max. 3 m, men forbindelsen kunne også komme fra krydsfeltet i kælderen (jeg var ikke netværksmand) og huset er 15 etager højt.
Avatar billede Uvanga Ekspert
09. juni 2020 - 10:23 #4
Det med 3 meter er en gylden regel. De 100 meter er ialt fra switch/krydsfelt til slutbruger, altså incl. patchkabler.
Avatar billede Peter Guru
09. juni 2020 - 12:02 #5
Ja, netop. Det er lige fra hovedswitchen til de andre switche, patch paneler og til slutbrugeren eller accespunkter.