Avatar billede Kira Gulløve Mester
08. juni 2020 - 21:15 Der er 5 kommentarer

Købt ny Curved skærm

Hejsa Alle.
Jeg har købt en ny pc skærm en 27 tommer curved skærm.
https://www.proshop.dk/Skaerm/Samsung-24-Skaerm-CF396-Series-C24F396FHU-Sort-4-ms-AMD-FreeSync/2551088?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&dfw_tracker=3158-2551088&gclid=Cj0KCQjww_f2BRC-ARIsAP3zarGLzzhz7wiXrT5BzqqORSppWALVwbRuRkW3ktZro-oeBRFISWBoXagaAqm3EALw_wcB

Skærmen kom i dag. Jeg erfare dog mit graffik kort ikke har HMDI udgang og jeg bruger de gammeldags kabler som skal "skrues på".
Den nye skærm har kun HDMI udgang.

Kan jeg på nogle måde finde en "omformere" et sted - og bliver kvaliteten den samme?
Avatar billede kurtba Ekspert
08. juni 2020 - 22:30 #1
Du kan findes kabler, som konverterer alle mulige skærmstik, så det er ikke noget problem. Men for at finde et,  skal man vide, hvilke stik du har. Er det vga, hdmi eller noget helt andet. Det kommer så også an på, hvad du har i forhold til stik, om der skal forventes forringelse i signalet.
Avatar billede kurtba Ekspert
08. juni 2020 - 22:34 #2
Undskyld, det er selvfølgelig ikke hdmi du har, det har du jo forklaret. Men så er det nok vga eller dvi, eftersom du skriver at det skrues i. Du kan søge på nettet for at se, hvorledes disse stik ser ud.
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. juni 2020 - 23:14 #3
Ifølge dit link har og billederne der har den også VGA indgang - så det du bruger er nok DVI.
DVI til hdmi f.eks
https://www.av-cables.dk/dvi-til-hdmi-kabel/?gclid=Cj0KCQjww_f2BRC-ARIsAP3zarHCTVc7468uZ-ACbmVHhNm0C0VnKgcDSENsncFuzgOa1Mr6rRPKHR0aAijIEALw_wcB
Avatar billede perwolf Forsker
09. juni 2020 - 08:47 #4
Er dit stik på computeren blå, så VGA. Hvidt, så er det DVI.
Hvis ingen farver, så er der i VGA kun runde huller. I DVI er der også flade.
Avatar billede Kira Gulløve Mester
09. juni 2020 - 18:58 #5
Tak for jeres svar. Jeg købte stikket og skærmen virker nu.
Jeg har dog lige en udfordring. Jeg syntes generelt billedet på den nye skærm er okay - når jeg så går ind i World of warcraft virker tingene mere utydelige end de plejer?

Er der noget jeg skulle have taget højde for med køb af ny skærm?