Avatar billede SommerFyr Seniormester
09. juni 2020 - 20:23 Der er 4 kommentarer

prefix table

Hej

Jeg er støt ind i et lille problem jeg er ude i at jeg skal bruge prefix table(subnavn.table) og da jeg kommer til at have en del tabler der skal snakker sammen vil jeg høre om der er god løsning så jeg ikke skal kode alt om for at få prefix, ind i mit script..
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2020 - 20:44 #1
Det er ikke helt klart for mig hvad du leder efter.

Har du nogle tabeller X, Y og Z og nu vil du gerne have dem omdoebt P1_X, P1_Y og P2_Z plus have oprettet en ny P2_W men gerne undgå at lndre i alle dine SQL sætninger?

Har du nogle tabeller X, Y og Z og nu vil du gerne have P1_X, P1_Y og P1_Z plus P2_X, P2_Y og P2_Z og for nogle brugere skal der bruges P1_ tabeller men for andre P2_ tabeller og du vil gerne undgå for meget arbejde med alle dine SQL sætninger?
Avatar billede SommerFyr Seniormester
09. juni 2020 - 21:30 #2
Hej Arne..

Ja jeg vil geren undgå for meget arbejder med min gamle koder,
da jeg ikke gider at skulle opfinde en kode igen, bare fordi min member table skal kaldes på minside.member i min sql kode..

eks
select * from member where username='demo'
til
select * from minside.member where username='demo'

her var det så jeg tænke om der var en løsning i form af bruge af
mysqlcommand("select * from member where username='demo'",conn)

jeg var selv komme lidt frem til nåde med
mysqlcommand(string.format("select * from {0}member where username='demo'","mintable."),conn)
og ja den virker da også men bare lidt underlig kode..
så var det jeg tænke at jeg ville høre om der var en der have et beder løsning.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juni 2020 - 01:48 #3
Jeg er stadig ikke helt klar over problemstillingen.

Kan du lave et VIEW member i den gamle database som bygger paa TABLE i den nye database?
Avatar billede SommerFyr Seniormester
10. juni 2020 - 05:39 #4
Så må jeg jo prøve igen at forklare.. :)

Jeg har en del ting i min database, og da jeg skal have flere sider under sammen table
har jeg en prestashop som bruger test.produkter og det køre helt fint..
nu skal jeg så lave en side mere i asp.net som geren skulle køre med sammen ide..
og her ved jeg ikke lige hvordan jeg skal gøre dette uden det bliver meget sært..
og så var det jeg tænke om der var en eller anden function i asp.net som kunde dette..
eller om du måske kender en anden løsning på dette..