Avatar billede martin_froekjaer Juniormester
12. juni 2020 - 13:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oversigt over fravær baseret på individuelle navne og datoer for modtagelse

Hej,

En gang om ugen får jeg tilsendt en automatisk genereret fraværsoversigt i Excel. Listen indeholder navn, dato og fraværsprocent i hver sin kolonne. Jeg samler disse i ét Excel-ark for ét år af gangen.

Jeg har fundet ud af at lave en oversigt over antal unikke navne da der er rigtig mange gengangere, men jeg kan ikke finde ud af at få den til at vise:
- Hvornår jeg først modtog en fraværsmelding på et unikt navn
- Hvornår jeg sidst modtog en fraværsmelding på et unikt navn
- Hvad var fraværsprocenten ved første modtagelse på det unikke navn
- Hvad var fraværsprocenten ved sidste modtagelse på det unikke navn

Jeg har forsøgt at lave et meget simpelt visuelt eksempel på de data jeg får og hvordan jeg gerne vil have informationerne til at se ud:
https://ibb.co/JcfSfkq

Jeg tænker at jeg på denne vis meget let vil kunne vise et overblik over hvor det går godt, og hvor vi har brug for at lave en bedre indsats. Jeg håber I kan hjælpe med et forslag til hvilken formel jeg skal bruge for at finde ovennævnte.
Avatar billede ebea Ekspert
12. juni 2020 - 15:47 #1
Som udgangspunkt, så upload din fil, istedet for et billede. Så skal man ikke manuelt, efterfølgende sidde og indtaste din opsætning. Det er lidt spild af tid.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
12. juni 2020 - 15:49 #2
Fuldstændig enig i det ebea skriver, men nu havde jeg altså allerede forbarmet mig over spørgeren.

https://www.dropbox.com/scl/fi/zp1r5q0dkt7l62x0ogzge/F-rste_Sidste.xlsx?dl=0&rlkey=2f00s18zijbe50hzc0yg9h6xr
Avatar billede martin_froekjaer Juniormester
12. juni 2020 - 16:36 #3
Tusind tak for hjælpen xl-Enthusiast!

Jeg skal huske forslaget med at uploade til en anden gang! :)