Avatar billede JBP Novice
17. juni 2020 - 08:58 Der er 1 kommentar

Import data fra nettet / sharepoint

Hej. Prøver at importer data fra nettet, via Power Query, dog uden held.
Dataen ligger i en excel fil på Sharepoint, så går ind i det ark data skal hentes til -> trykker: hent fra internettet -> Indsætter siten, men fjerne lige ?web=1 -> Også siger den adgang forbudt til denne ressource.
Skulle hvis komme en boks op, hvor man skulle have mulighed for at logge ind, men sker ikke.
Kunne også hente den igennem: Hent fra onlinetjeneste, men den er også greyed out og ikke muligt.

Hvad kan man gøre i sådan situation?
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2020 - 11:02 #1
Det lyder som om du enten ikke er logget på excel, eller med en bruger som ikke har adgang til den ressource på nettet - fjern evt. officekontoen, fjern gemte adgangskoder ("legitimationsoplysninger") og se om du ikke får en loginboks frem (husk at genstart efter du fjernet officekontoen)
Jeg går selvfølgelig ud fra, at du bruger O365