Avatar billede Anders Novice
17. juni 2020 - 14:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sende signatur-fil med mail

Hej
Jeg er ved at lave nye mail autosignaturer for alle vores medarbejdere. Hvordan sender jeg lettest filerne til alle brugerne, så de nemmest muligt kan installere signaturen i deres Outlook - inkluderet hyperlinks.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
17. juni 2020 - 15:20 #1
Nu skal jeg ikke kloge i det :-)
Men har i ikke mulighed for at installere dem på mail serveren centralt så den enkelte bruger ikke skal involveres.
Avatar billede Anders Novice
17. juni 2020 - 15:56 #2
Har selv haft samme tanke - jeg aner bare ikke hvor de i så fald installeres?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
18. juni 2020 - 07:41 #3
Det kan godt tænkes at der ikke er egentligt mail server relateret, men noget windows script du skal over i.
18. juni 2020 - 11:00 #4
Til Outllok på PC skal de gemmes i: %appdata%\Microsoft\Signatures
(%appdata% = C:\Users\<loginnavn>\AppData\Roaming

De gemmes som Html, RTF og TXT (de 3 formater som Outlook understøtter). Opret på en PC kopier rundt.

Vær obs på at Outlook på internettet (hed OWA men er på vej til at hedde noget andet) har sin egen signatur. Den kan ikke kopieres rundt - så vidt jeg har fundet ud af i al fald.

Der er lidt her om signaturer på server (for mig ligner det Exchange Online - men jeg er ikke "serverdame").: https://www.mail-signatures.com/de/articles/exchange-server-2016-email-signatur-erstellen/  (på tysk - brug evt. google-translate 😀 )

Med venlig hilsen
Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede Anders Novice
18. juni 2020 - 11:16 #5
Tak for svar til jer begge 👍