Avatar billede Klaus W Guru
18. juni 2020 - 11:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

problemer med uge nr.

Hej Excel hjælpere
Jeg har en udfordring med en menuplan jeg er i gang med. Jeg kan simpelthen ikke få uge nr. til at følge dagene. Nå jeg i H2 angiver datoen til 1-1-2021. så burde uge være 1 men den er uge 2.
Nogle der kan knække den.
Med venlig hilsen Klaus W
https://www.dropbox.com/sh/9no2lt6m2t37q9u/AACR9PgUZsMV3PmB5tBth1vca?dl=0
Avatar billede jens48 Ekspert
18. juni 2020 - 12:06 #1
Ændr formelen til

=WEEKNUM(B4;21)
eller
UGE:NR(B4;21)

Se forklaring på https://exceljet.net/excel-functions/excel-weeknum-function
Avatar billede Daffodil Professor
18. juni 2020 - 12:18 #2
Klaus, jeg håber du skrev forkert vedr. ugenumrene den 1-1-21 er faktisk uge 53.

Ugedagen sættes ud fra hvilken dag den 1-1-xx er, hvis det er en onsdag er det uge 1 og hvis det er en torsdag er uge 1 først fra den 5-1-xx.
Formlen som er angiv i #1 regner rigtigt
Avatar billede Klaus W Guru
18. juni 2020 - 13:03 #3
Hej Daffodil ups jeg kikker på det for det viser sig at jeg endnu en gang ikke har fået forklaret mig ordentlig.

Det er sådan at jeg ville have Excel til at skifte efter de år jeg er i. Altså at den selv indsætter året i stedet for at jeg skal gøre det.

I B4 finder Excel datoen, men kan man gøre sådan at den selv finder året i eksemplet nedenfor står 21.

=UGE.NR(B4;21)

KW
Avatar billede Klaus W Guru
18. juni 2020 - 13:30 #4
Fungere jubii

Tak til jer begge.

Så lige lyset i #1

KW