Avatar billede ps76 Forsker
18. juni 2020 - 12:32 Der er 10 kommentarer

Genoprettelse mislykkes

Jeg forsøger at genoprette windows 10 til et genoprettelsespunkt nogle få dage gammelt. Den arbejder længe på det, men hver gang ender det med en besked om, at det kan ikke lade sig gøre, og at det måske skyldes antivirus software. Har forsøgt med antivirus slukket - men ender med samme besked. Fejlkoden er 0x80070005.
Hvad kan være galt?
Avatar billede ps76 Forsker
18. juni 2020 - 12:33 #1
Måske "genoprettelse" er forkert betegnelse. Jeg mener Systemgendannelse (via kontrolpanelet).
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. juni 2020 - 12:48 #2
Avatar billede poko1 Ekspert
18. juni 2020 - 13:46 #3
Er det en Windows 10 opdatering du vil fortryde.?
Hvisja og du vil gå tilbage til den tidligere version
Så brug dette værktøj.
Prøv at gå til Opdateringer og Sikkerhed
Vælg genoprettelse, men dette virker kun op til 10 dage efter opdatering.!
så gør det nu!
https://ibb.co/kG6YD93
Avatar billede ps76 Forsker
18. juni 2020 - 14:03 #4
Nej, det er et Windows 10 Tweak program, jeg legede lidt med, uden at der kom noget specielt godt ud af det, og derfor vil jeg tilbage til før jeg lavede de pgl. tweaks. Jeg oprettede faktisk et gendannelsespunkt før jeg installerede programmet, netop for at kunne køre tilbage. Men det er så det det kniber med nu.
Avatar billede kurt54 Ekspert
18. juni 2020 - 16:01 #5
I et sådant tilfælde ville jeg nu selv lave et image backup - jeg har ikke lutter gode erfaringer med gendannelses punkter  - ofte forsvinder når der oprettes nye - eller de forsvinder ved store windowsupdate. Eller som i dit tilfælde man kan vælge dem med tilbagestilling lykkes ikke.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
18. juni 2020 - 16:50 #6
#5: Ja. Det er altid nemt at være bagklog. Men det hjælper jo ikke nogen. LOL!

Nu ved vi jo ikke hvilken tweak program der er tale om, men prøv at lede efter standardindstillinger/default settings i programmet. Eller læs i en hjælpeguide hvordan indstillingerne står normalt.

Hvis der intet står nogen steder, så er det et skidt program.
Avatar billede ps76 Forsker
18. juni 2020 - 17:52 #7
Det er et program, som lå i Alt om Komputers fordelszone - "Ultimate windows tweaker".
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2020 - 17:55 #8
#6 Man behøver ikke være bagklog for at vide at systemgendannelse kan man aldrig stole 100% på ;-)
Det har altid været fifty fifty om det virkede.
Image har for mig aldrig fejlet..
PS76 har du opdateret til 2004 versionen som poko1 er inde på?
Hvis du har og det er indefor de 10 gage som windows.old ligger der kan du jo bare rulle versionen tilbage til 1909.
Du taber kun de programmer der er installeret i mellemværende periode.
Hvis du kan dette så giv poko1 i #3 den grønne streg som løsning :-)
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
19. juni 2020 - 00:32 #9
PS76: Det program kender jeg udemærket! Det er ret uskadeligt. Når du klikker på en kategori i menuen til venstre, kan du vælge "Restore Defaults" i bunden af skærmen på en knap. Du behøver ikke at gendanne noget via backups.
Avatar billede ps76 Forsker
19. juni 2020 - 12:09 #10
I bunden er der fire store blå knapper: Create restore point, Extended info bar, Close, Apply tweaks. Ingen andre. Men på fanebladet Troubleshooting under Additional er der en Solution knap, der skal svare på "Where is the restore default option? I can`t find it". Knappen er dog inaktiv. Der sker intet når man trykker på den.