Avatar billede hkv Forsker
19. juni 2020 - 17:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Concorde Xal

Jeg bruger en ældre version af Concorde Xal. Jeg har fået brug for at oprette et ekstra regnskab, hvilket jeg har gjort. Men dette nye regnskab er helt blankt, så mit spørgsmål er, findes der ikke et standardregnskab, man kan indlæse?
Alternativt kan jeg eventuelt kopiere det regnskab jeg "normalt" bruger, til det nye regnskab, og så nulstille det?
Jeg håber jeg har formuleret spørgsmålet forståeligt.
Mvh hkv
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
19. juni 2020 - 19:37 #1
Davs,

Dit 'gamle' regnskab ligger i en fil som hedder C_data.dat.  Lav en kopi af denne fil
og omdøb den til f.eks.  c_data.new.  Så har du en komplet kopi af dit regnskab.  Skift
herefter til det nye regnskab - det kan du så tømme for data. En anden metode er at udlæse kontoplanen fra dit gl. regnskab  via GENERELT / PERIODISK / DATAMANIPULATION.    Vælg kartoteket FINKART og udlæs dette.  Skift regnskab og brug samme menupunkt til at indlæse kontoplanen i det nye regnskab.  Husk også at få momskoderne med.  På samme måde kan du flytte debitor / kreditor / varelager og alle andre kartoteker.

God fornøjelse.

Peter Agger
Avatar billede hkv Forsker
20. juni 2020 - 16:46 #2
Hej ADDCON-C5,

Mange tak for dit svar. Jeg brugte metode 1, og det virkede helt perfekt.
Endnu en gang tak, og god weekend.

Mvh
hkv