Avatar billede arnepedersen Forsker
23. juni 2020 - 14:04 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Avast blokerer for netbank.

Af en eller anden årsag kan jeg pludselig ikke komme på mine 3 netbanker.
Kun hvis jeg deaktiverer mit betalte Avast premium security.

Er der nogle af Jer der kan hjælpe mig?
Jeg har nu hentet gratis Panda. Og ingen problemer nu.

Dog foretrækker jeg mit betalte Avast
Avatar billede thomas_bk Ekspert
23. juni 2020 - 14:28 #1
Kan du måske lave en undtagelse i programmet i relation til de tre hjemmesider.
Avatar billede arnepedersen Forsker
23. juni 2020 - 14:47 #2
Det har jeg prøvet. Desværre hjalp det ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2020 - 15:33 #3
Brug Avast Clear til at fjerne avast helt, og prøv så at installaere på ny og se om du så har hul igennem:
https://www.avast.com/uninstall-utility
Avatar billede arnepedersen Forsker
23. juni 2020 - 15:45 #4
Desværre har jeg mistet min licens code. Mem programmet virker til august 2021. Derfor tør jeg ikke slette det.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2020 - 15:56 #5
Avatar billede puren Ekspert
23. juni 2020 - 16:49 #6
du har ved en ordre bekræftelse på dit køb?? og så er det ved bare at skive til dem og få en kode tilsendt igen
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. juni 2020 - 16:58 #7
Avatar billede arnepedersen Forsker
23. juni 2020 - 17:19 #8
Jeg har fundet koden. Jeg har slettet programmet i Revo og geninstalleret det.
Slettet Crome, geninstalleret, intet hjælper.
Avatar billede puren Ekspert
23. juni 2020 - 17:38 #9
fejlen ligger nok i windows mener bestemt i registreringsdatabasen...

min løsning er at reinstalller windows, ja det tager et par timer eller 4 men så er du også færdig.
Avatar billede arnepedersen Forsker
23. juni 2020 - 17:56 #10
Jeg har opgraderet Windows, det hjalp ikke. Hvordan re installerer  jeg Windows så jeg ikke mister mine egne programmer? Kan i guide her?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2020 - 19:05 #11
#10 Man laver det der hedder en "In Place Upgrade".
Det fungerer på den måde at man henter den samme version som man kører nu og opretter et installationsmedie. Når mediet er oprettet, starter man installationen fra en kørende Windows. Når men bliver promptet om man vil beholde personlige filer og apps siger men ja til dette. Har brugt fremgangsmåden et par gange hvor Windows Update har fejlet og jeg ikke har kunnet repareret Windows Update Mere i Linket her:
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-windows_install/how-to-perform-an-in-place-upgrade-with-windows-10/7f0b236e-3c6c-4913-9691-c4baa2a6190a?auth=1&fbclid=IwAR3_ihxXwsqQqxuW3vfvpWSA9D9L1rLwJ5LUNDOKsKcT0h6XrQYeGNXy7FU
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
23. juni 2020 - 23:15 #12
Inden du overvejer geninstallation, så prøv at gendanne via gendannelsespunkt til før problemet opstod.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
23. juni 2020 - 23:19 #13
#11: Af uforklarelige årsager, så jeg ikke din besked. Tror jeg går i seng, Zzzz!
Avatar billede arnepedersen Forsker
24. juni 2020 - 10:00 #14
Jeg har nu startet helt forfra. Downloadet Windows 10 og installeret den på en extern harddisk Og geninstalleret Windows. Alt ok.

MEN jeg havde alt mit private liggende på denne harddisk, og nu har Windows opdelt harddisken i to. E: hvor Windows installations filer, og G: drev som er helt tom. D.v.s. at alle mine private filer er væk.
Jeg havde desværre  alle mine private filer liggende på denne harddisk, så nu har jeg et gigantisk problem.
Kan i hjælpe mig? Hvordan får jeg genskabt mine gamle private filer?
Ring gerne til mig hvis det kan løses den vej.
Mvh Arne tlf. 42601322
Ps. bor i Kgs. Lyngby.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2020 - 10:48 #15
Av av av.
Har du brugt den eksterne til at oprette installation medie er dem blevet formaternet og der hvor installations filen ligger er filerne over skrevet så de formodentligt ikke kan gendannes. :-(
Avatar billede arnepedersen Forsker
24. juni 2020 - 11:00 #16
Det er nok det der er sket. Håber der findes løsning til at gendanne mine personlige filer.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2020 - 16:14 #17
Avatar billede arnepedersen Forsker
24. juni 2020 - 22:29 #18
Har opgivet. Tusinde tak for jeres hjælp.