Avatar billede Peter Guru
26. juni 2020 - 14:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Godt pds kabel

Hej

Jeg skal trække ca. 25 m pds kabel og det skal være cat 6 eller 7. Hvilket fabrikat vælger man?
Avatar billede Uvanga Ekspert
26. juni 2020 - 14:33 #1
Fabrikat har ingen betydning, det er Cat der tæller. Er det et støjfyldt område (elektrisk støj) kan det være en ide at vælge et skærmet kabel.
UTP=Unshielded Twisted Cabel
STP=Shielded Twisted Cabel (Skærmet kabel)
Avatar billede Peter Guru
26. juni 2020 - 15:36 #2
Tak for dit svar. Jeg kan ikke forestille mig at der er meget støj her og jeg har arbejdet i IT afdelingen på det lokale sygehus i 20 år og selv om jeg ikke er netværksmand så har jeg ikke set andet end UTP kabler. Der burde være rigeligt med støj et sådant sted.