Avatar billede Jensen42 Praktikant
28. juni 2020 - 10:56 Der er 4 kommentarer

Skærm ændrer lysstyrke.

HP Pavilion Notebook. Model: 17-g 162no. Windows 10-version 1909.
Når jeg ser billeder, og klikker på "fuld skærm" (2 pile nederst/højre) lyser skærmen op, nærmest med fuld lysstyrke. Det virker irriterende, og jeg tænker på om det kan skade pc`en. Alt andet er normalt belyst.

Et andet fænæmen, som måske har betydning: Når jeg starter pc`en kommer nærmest en "nedtonet" tegning frem, i indlæsningsproceduren. De er en jeg har lavet i Paint, og ligger som en .jpg fil. Meget mystisk.

Flere år siden jeg har været på Eksperten. Er efterhånden 77 år, så jeg håber det tilgi`es, at jeg nok ikke er inde i "arbejdsgangen".
Avatar billede poko1 Ekspert
28. juni 2020 - 11:14 #1
Angående Nedtonet tegning Prøv at gå i indstillinger vælg Personlige indstillinger Farve og sæt gennemsigtighed!
Angående fuldskærm brug F11
https://ibb.co/GFV9ZSG
Avatar billede hjolsen Ekspert
28. juni 2020 - 12:23 #2
Den ned tonede billede under opstart er en helt normalt "feature2 i win 10 :-)
Avatar billede Jensen42 Praktikant
28. juni 2020 - 15:00 #3
Foreløbig tak for svar.
F11 taste virker ikke til dette på min pc. Jeg har prøvet den med + fn, alt, altgr, ctrl, taste.

Windows10. Ver. 1909 / 18363.900
Avatar billede poko1 Ekspert
28. juni 2020 - 15:04 #4
Se efter Opdateringer til nyeste version  2004 Maj 2020
Retter måske nogle fejl?
P.S. også 77 år siden Februar.