Avatar billede larsgrau Forsker
28. juni 2020 - 12:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nogen som kan se hvad der er galt her

$dbservsername = "localhost";
    $dbusername = "root";
    $dbpassword = "";
    $dbname ="rettelseskib";

$conn mysqli_connect($dbservsername,$dbusername,$dbpassword,$dbname);

    $sql = "INSERT INTO main (Emne) VALUES ('Dette er en test')";

    mysqli_query($conn,$sql);

    echo "En rettelse er gemt i databasen";
Avatar billede larsgrau Forsker
28. juni 2020 - 12:30 #1
Den gemmer det ikke i database, men i xampp virker det fint, men når det kommer over på en live server, virker det ikke

jeg har nogle steder hvor jeg jeg bruger UPDATE main SET Emne = 'Dette er en test'

det virker fint, så jeg har forbindelse til databasen
Avatar billede nemlig Professor
28. juni 2020 - 12:45 #2
Forslag: benyt error-function. Læs mere her:
https://www.w3schools.com/php/func_mysqli_error.asp
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
28. juni 2020 - 12:51 #3
>$conn mysqli_connect($dbservsername,$dbusername,$dbpassword,$dbname);
her mangler der et lighedstegn

skal være
$conn = mysqli_connect($dbservsername,$dbusername,$dbpassword,$dbname); // procedural style
eller
$conn = new mysqli($dbservsername,$dbusername,$dbpassword,$dbname); // oop style

får du nogle fejl,
hvis ja: hvilke
hvis nej: har du slået error_reporting til, hvis ikke gør det, altid under udvikling
Avatar billede larsgrau Forsker
28. juni 2020 - 13:49 #4
underligt.

i xampp virker det med følgende database opsæt
Navn | Datatype  | Nulværdi | Standardværdi
dato  |varchar(10  |    Nej          |  Ingen

Men det virker ikke nå den kommer på live server, den kan jeg ikke bruge nul værdi til nej, der skal den stå til ja, ellers virker det ikke