Avatar billede Str1kez Seniormester
28. juni 2020 - 22:32 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Hvor varm må min bærbar være?

Hej Computerworld,

Jeg har for noget tid siden indleveret min gaming statinær til reparation, og bruger nu min bærbar som primær computer.
Af den grund kom jeg til at savne gaming end del. Derfor downloade jeg Asphalt 8 Airborn. Mine blæsere larmer en del når jeg spiller, og computerens CPU (Intel I5 8250U) er omkring 65 grader.
Har google lidt, og fundet frem til at en CPU må blive op til 100 grader i følge Intel og AMD.
Kan det virkelig passe, at de ikke tager skade af at være så højt oppe i tempratur?
Er 65 grader, noget som skader min bærbar, eller reducere dens levetid?

Tak på forhånd :)
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
28. juni 2020 - 23:03 #1
Alt under 100 grader er ok. Jeg synes også det er højt, men det er ok.

https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products/124967/intel-core-i5-8250u-processor-6m-cache-up-to-3-40-ghz.html

Find T junction og klik på ? for info. (samme info)

Men jo lavere temp, des længere levetid. (gammelt edb-råd)
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juni 2020 - 05:27 #2
Kig lige på dens underside. Er der støv i ventilationshuller, så støvsug den (også huller i sider). Det kan fint sænke temp nogle grader...
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2020 - 09:00 #3
Personligt vil jeg gerne have temperaturer der ligger under 90 grader for hardware.  65 er lidt i en bærbar :)
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2020 - 10:18 #4
Du kan købe en ventilator, som den bærbare kan stå på. F.eks.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=Trost+ventilator+til+b%C3%A6rbbar+PC