Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. juni 2020 - 22:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows Media Player : Info om sange ...

Hej.

Jeg har nogle børnebørn.

En af dem bruger en ældre bærbar med Windows 7
til at spille musik på.
Med Windows Media Player.

Trådløst.

Der kommer ingen oplysning om musikken.
- Er det muligt, at sætte tekst på ?
Så der står de relevante oplysninger om den sang, der spille nu og bag efter ? Før ...
*
P.S - Ja, jeg ved godt at Windows 7 er Out-dated.

Men hun bruger det alligevel : Windows 7.
*
Venlig Hilsen Jørn
Avatar billede eurositi Ekspert
29. juni 2020 - 23:56 #1
Klik på Funktioner > Indstillinger i menulinjen øverst.
Dette åbner et vindue. Vælg fanebladet Beskyttelse af personlige oplysninger.
Set fluebenene som vist her: https://i.imgur.com/vr3JLCE.png
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. juni 2020 - 08:05 #2
Tak, eurositi
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. juni 2020 - 09:18 #3
Har kigget hos barnebarnet.
Der er sat X ved alle disse ting.

Hmm
Avatar billede milter Ekspert
30. juni 2020 - 13:21 #4
Prøv at læse her:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/4488539/changes-metadata-services-windows-media-center-media-player

Det betyder, at der ved afspilning af nye musiknumre ikke er adgang til de servere og databaser, hvor disse oplysninger (metadata) findes. Gamle numre, som blev gemt på computeren med disse data, medens der stadig var adgang til dem, vil stadig kunne vise dem.
Avatar billede eurositi Ekspert
30. juni 2020 - 15:07 #5
#4 - Ja, det forklarer jo problemet med visning af kunstneriske metadata.

Der er ikke andet at gøre end at benytte en anden medieafspiller, som ikke har indført sådanne restriktioner, f.eks. nogle af disse her: https://fossbytes.com/best-free-music-player-windows/

... eller opgradere til et nyere styresystem, hvor Windows Media Player igen understøtter funktionen.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. juni 2020 - 16:59 #6
Tak til jer.
eurositi og milter

Der er noget at vælge imellem - Tak