Avatar billede Peter Guru
01. juli 2020 - 13:04 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Udkærmet pds kabel og 220 volt

Jeg har opdaget at det uskærmede cat6 pds kabel jeg skal trække komme til at løbe lige opad et 220 volt kabel med jord et par meter. Hvor meget betyder det?

Peter
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. juli 2020 - 13:16 #1
Der er desværre helt umuligt at sige noget om. Det kan ske det slet ikke betyder noget, men har du "svagt" neværksudstyr, kan det også sagtens betyde støj med nedsat hastighed/fejl til følge. Men det afhænger af mange ting.

Er du meget urolig, er det jo ikke noget som en rulle sølvpapir og noget folie-wrap ikke kan løse...
Avatar billede Peter Guru
01. juli 2020 - 13:59 #2
Det er et kabel der skal trækkes direkte fra mediekonverteren og når det kommer til 220 volt kablet har det vel løbet ca. 20 m, men jeg har mulighed for at føre det i nogen afstand så det bliver nok det jeg gør. Der er lidt fremtidsmusik i det da mediekonverteren først monteres i starten af november. TDC's teknikere er gået på ferie, mens gravefolket er ved at splitte hele den indre by ad.
Avatar billede wjens Guru
02. juli 2020 - 11:23 #3
Hvis du vil være mere sikker, så køb skærmet cat6.
Men cat6 er normalt en sikker løsning og lægges typisk med 10cm til el-kabler.
Avatar billede Peter Guru
02. juli 2020 - 12:01 #4
Jeg har mulighed for en afstand på 10 cm eller mere, så sølvpapir og en afstand på mindst 10 skulle kunne gøre det.

Tak for svarene.