Avatar billede rasmussev Juniormester
06. juli 2020 - 12:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skifte CPU fra i5 3570k til i7 9700k

Hejsa,
Kan i hjælpe her!
Min søn vil gerne have kraftigere processer og har fundet en fair pris på i7 9700k. Jeg kan læse mig frem til at hans motherboard kan køre op til i7. Han har følgende bundkort Msi Z77a-g41, er det bare at skifte processer, eller er kortet ved at være for gammel til han får nok ud af det! Hans grafikkort er Asus Rog Strix Gtx 1060 A6Gaming. Håber i kan give en hurtig melding,op eller ned;)
Avatar billede Slater Ekspert
06. juli 2020 - 12:27 #1
Så simpelt er det desværre ikke. CPU'erne skal både være samme socket type (hvilket disse er), og være fra en generation der er understøttet af motherboardet.

I dette tilfælde står der at motherboardet understøtter op til 3. generation, men 9700k er 9. generation. Det næsten sikkert ikke fungere.
Avatar billede Slater Ekspert
06. juli 2020 - 12:29 #2
Det vil* næsten sikkert ikke fungere.
Avatar billede rasmussev Juniormester
06. juli 2020 - 12:31 #3
Det var trist læsning;( Kan man tjekke op på nogen måde, om det kan lade sig gøre?
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juli 2020 - 12:46 #4
Det ser ikke umiddelbart ud til at dit motherboard under støtter Intel i9700k CPU´en

• Supports 3rd Gen Intel® Core™ i7 / Core™ i5 / Core™ i3 / Pentium® / Celeron® processors for LGA 1155 socket
Please refer to CPU Support for compatible CPU; the above description is for reference only.

https://www.msi.com/Motherboard/Z77A-G41/Specification
Avatar billede milter Ekspert
06. juli 2020 - 17:56 #5
Hvis ikke, du allerede har fundet ud af det, så kan du i linket herunder se, at en i7 9700k ikke kan køre på det bundkort:

https://www.msi.com/Motherboard/support/Z77A-G41#support-cpu
Avatar billede rasmussev Juniormester
06. juli 2020 - 19:16 #6
Super, tak for informationerne! Vi har droppet forsøget;)