Avatar billede Boe Seniormester
09. juli 2020 - 12:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indtastningsformular i excel

Hej igen,

Jeg vil gerne lære at lave indtastningsformular i Excel, aktuelt vil jeg gerne have en boks der åbner når regnearket åbner og spørger om..
* Tast nummer
* Vælg måned (fra rulleliste)
* Skriv dato (xx-yy-ZZZZ)
* vælg kode (med en default standardværdi som førstevalg)
GEM

Når der trykkes gem skal data gemmes i udvalgte celler / kolonner og der skal selvfølgelig fortsætte i "næste tomme række".

Jeg vil blive superglad for 2 input 1) konkret hvordan løser jeg det 2) et input til hvor jeg kan lære mere om selv at arbejde videre med den type indtastningsformularer...
TAK!
Avatar billede store-morten Ekspert
09. juli 2020 - 13:38 #1
Excel har en indbygget formular.
Du kan bruge Inputbokse.
Du kan lave en Userfom.
Avatar billede Boe Seniormester
10. juli 2020 - 07:46 #2
Det vil jeg bestemt  prøve at arbejde videre med- TAK igen.
Avatar billede store-morten Ekspert
10. juli 2020 - 08:09 #3
Du kan starte med at kikke på den indbyggede formular.
Den er godt skjult i Excel, men kan nemt hentes med en kode.

Du skal have oprette en tabel.
Og hente formularen med: ActiveSheet.ShowDataForm

Se eks. her:
https://www.dropbox.com/s/26ynrx6iq8mda7z/formular%20test.xlsm?dl=0