Avatar billede Peter Guru
11. juli 2020 - 11:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Backhaul

Hej
Kan nogen forklare mig hvad Backhaul er for en størrelse?
Avatar billede bsn Forsker
11. juli 2020 - 12:45 #1
Fra Wikipedia

Oversat fra engelsk-I et hierarkisk telenet, backhaul del af netværket, omfatter de mellemliggende forbindelser mellem hovednettet eller backbone-netværk, og de små undernet på kanten af ​​nettet. I kontrakter vedrørende sådanne netværk, backhaul er forpligtelsen til at pakker til og fra dette backbone-netværk.
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. juli 2020 - 13:38 #2
I vores firma referer Backhaul til det at man sælger kapacitet i et medie, e.g. Fiberkabel til 3. Part. Altså vi sælger en transportvej, hvor køber så betaler en pris for denne mulighed. Analog til “vejafgift”
Avatar billede Peter Guru
13. juli 2020 - 17:03 #3
Tak for svarene. Lidt klogere hver dag!