Avatar billede Dartex Praktikant
12. juli 2020 - 19:22 Der er 5 kommentarer

Internettet forsvinder kort efter start

Hej,
Har fået ny internetudbyder, i den forbindelse har jeg meget svært ved at bruge mit netværk. Når jeg tænder min stationære computere, er jeg på nettet i 5 min, hvor efter det forsvinder. Jeg bruger både kabel og WiFi på min stationære. Når jeg fejlsøger via Windows, skriver den at min DNS servere er forkert eller ikke eksisterer.

WiFi via bærbar og telefon virker okay men ikke optimalt.

Nogle der kan hjælpe?

Frederik
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2020 - 20:12 #1
Hvorfor bruger du 2 netværk typer på en stationær pc. Jeg ville da kun bruge den kabler forbindelse der er mest stabil.
Avatar billede milter Ekspert
12. juli 2020 - 20:13 #2
Hvem er din nye internetudbyder?

Prøv at læse linket herunder:

https://komputer.dk/internet/hvad-er-en-dns-server

Læs hele teksten, men læg især mærke til denne tekst:

"Du skal dog være opmærksom på, at når du tegner nyt internetabonnement, og skal aktivere forbindelsen i din browser, skal du være på internetudbyderens DNS-server."
Avatar billede kurt54 Ekspert
12. juli 2020 - 20:13 #3
Kig efter malware  der går ind og piller ved din dns.
Avatar billede Dartex Praktikant
12. juli 2020 - 20:31 #4
Det er Hiper som er min nye udbyder, ja de Yousee før.

Hvad kan jeg selv gøre hvis min malware går ind og piller ved min DNS?
Avatar billede milter Ekspert
12. juli 2020 - 20:59 #5
Du må have modtaget en instruktion i hvordan du får det hele til at virke, men jeg har ikke kunnet finde ret meget på nettet og slet ikke noget om deres DNS servere.

Jeg tvivler på, det skyldes malware. Prøv med Googles DNS severe:

http://windowsbulletin.com/da/how-to-fix-your-dns-server-might-be-unavailable/