Avatar billede jeppe2511 Novice
14. juli 2020 - 13:03 Der er 4 kommentarer

Mit net er hacket. Hvordan får jeg det ugjort.

Mit internet er blevet hacket. Jeg ved præcis hvem og hvordan det er gjort!

1. Jeg havde besøg af nogle folk. Den ene gik. Da han gik, tog det cirka 5 minutter, så begyndte mit net at drille. Og så stoppede det helt med at virke.

2. Så slukkede jeg min router helt. Der er ingen grund til at det er tændt når det ikke virker.

3. Så sidder jeg og kigger på min tlf. Der kan jeg se at mit lokale WiFi navn er tændt igen. Det er mærkeligt da jeg har slukket det.

4. Så prøver jeg at logge på WiFi nettet. I dét jeg gør det, begynder min tlf at crashe. Og den har ikke været ordentlig lige siden.

!!! Når man slukker sit net(router) så burde der ikke være et identisk WiFi!!!

HVAD KAN JEG GØRE!!?
Avatar billede puren Ekspert
14. juli 2020 - 14:34 #1
jeg tvivler på at han har cracket dit netværk
men hvis vi prøver at bryde det ned til det var et sammentræf, og han ville mig ondt

(og ja det hedder cracket og IKKE hacket)

sammentræffet:
kunne det ske at din router er gået dø, brændt sammen, en mandag fejl
kunne det ske JA

han ville mig ondt:
hvis han kender din wifi kode, går det fra teknisk-muligt til det er muligt men så er der nogle der har ondt blod til dig/din famile eller vil have penge af dig/din famile.

og der er jo intet der forhindrer mig i at købe en router i bilka og så bruge samme SSID (netværks navn) som du har på din.

så hvad kan du gøre. lav nyt SSID og kode til dit wifi. på din router
med hensyn til din mobil, tjaa er det ordenligt shit i stil med Xhelper til android han har brugt mod dig så mobilen ud, nulstilling er ikke nok til få ramt på Xhelper.

og føgler du at nogle kigger med i dine ting på nettet så skift koder til hvor du har adgang til Facebook, netflix. spotify, gmail, og alle andre steder
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. juli 2020 - 15:32 #2
enig med #1
og der findes værktøjer der viser hvad der er på dit netværk.
f,eks https://android.giveawayoftheday.com/pingtools-pro/
eller til windows who's on my wifi
men din router har nok også nogle muligheder.

Det andet netværk må være tæt på - og kan nogenlunde pejles på signalstyrken.

https://www.zdnet.com/article/theres-finally-a-way-to-remove-xhelper-the-unremovable-android-malware/
Avatar billede jeppe2511 Novice
14. juli 2020 - 16:11 #3
Manden havde min kode..
Avatar billede puren Ekspert
14. juli 2020 - 16:34 #4
#3 hvad har du så lært af dette her??

giv ikke folk adgang til dit wifi... og lad være med at brug wifi som du ikke kender,