Avatar billede pouls Juniormester
14. juli 2020 - 14:51 Der er 12 kommentarer

Microsoft Access kan ikke åbne igen før genstart

Jeg har nogle Microsoft Access databaser og når jeg har startet en og lukker den og så vil starte den igen så kan den ikke åbne det vil de fleste andre databaser heller ikke men efter en genstart af computeren så kan jeg åbne en igen. Hvad kan der være galt.
Avatar billede bsn Forsker
14. juli 2020 - 16:31 #1
Prøv at reparere Office/Access i Tiføj/Fjern programmer...
Avatar billede pouls Juniormester
14. juli 2020 - 17:38 #2
Jeg har prøvet at reparere Office/Access både en hurtig og en ny download af Offices pakken men det hjalp ikke.
Avatar billede bsn Forsker
15. juli 2020 - 00:27 #3
#2
Hvad version bruger du...?

Har du prøvet at afinstallere og installere Office pakken igen...?
Avatar billede pouls Juniormester
15. juli 2020 - 01:36 #4
Office 2016 jeg har prøver dit forslag at reparere Office/access både den hurtige og ny installering af Office. Når jeg starter en database starter der også en fil (Microsoft Access Record-Locking Information (.ldb))som som der plejer men den lukker ikke igen når jeg lukker databasen som den plejer.
Avatar billede bsn Forsker
21. juli 2020 - 09:19 #5
Lukker du Access korrekt - hver gang ...
Altså afslutte programmet korrekt før en evt. luk / genstart af pc...
Avatar billede pouls Juniormester
21. juli 2020 - 14:55 #6
Jeg lukker Access ved at trykke på krydset i højre hjørne og hvis jeg så prøver at åbne den samme database eller en anden kan den ikke åbne før at jeg har været ude i joblisten og slette access filen eller genstarte computeren.
Avatar billede bsn Forsker
22. juli 2020 - 12:46 #7
#6

Prøv at tjekke / reparerer systemfiler med :

"sfc /scannow" uden ", i en administrator kommando prompt...
Avatar billede pouls Juniormester
22. juli 2020 - 16:37 #8
Jeg er ikke sikker på hvad jeg skal gøre når jeg har kørt sfc /scannow den skriver at der er gemt noget i en CBS log men hvis jeg køre den igen er den Ok
Avatar billede bsn Forsker
23. juli 2020 - 00:34 #9
Ja, er problemet der stadig...
Avatar billede pouls Juniormester
23. juli 2020 - 17:05 #10
Nej problemet er der stadig .
Avatar billede bsn Forsker
24. juli 2020 - 01:15 #11
Ok, så er jeg blank...
Jeg ville geninstallere Windows og Office...

Hvis du gør det...

HUSK backup først...
Avatar billede pouls Juniormester
24. juli 2020 - 09:04 #12
Tak fordi at du forsøgte