Avatar billede mort1 Ekspert
14. juli 2020 - 17:33 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Foto til "maleri"

Jeg har et billede, som jeg gerne have til at ligne et "maleri" (skulle gerne se ud som om det er spartlet på lærredet) - Tidligere kunne det klares med Photoshop Elements, men de nyere udgaver tilbyder ikke denne facilitet.
Nogen der har kendskab til et gratisprogram, gerne online, som kan klare opgaven.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juli 2020 - 18:13 #1
Jeg kender desværre ikke meget til Elements, men kan ikke forestille mig at filteret/effekten er fjernet.

Prøv at følge denne guide, der beskriver forløbet: https://www.photoreview.com.au/tips/editing/turn-your-favourite-digital-photo-into-an-oil-painting/
Avatar billede milter Ekspert
14. juli 2020 - 18:24 #2
Alle de billedredigeringsprogrammer, jeg gennem tiderne har arbejdet med, og som er af samme kvalitet som Photoshop Elements, har alle haft den slags filtre. Photoshop Elements kalder dem vist nok "Artistic filters".

Er dit problem, at du ikke kan få lige nøjagtigt det samme resultat som tidligere, eller ...?.  Det kan skyldes, at de nyere udgaver af Photoshop Elements har andre filtersamlinger end de gamle, at de kalder dem noget andet, eller at der er føjet nye redskaber til dem, så der måske skal arbejdes lidt mere med dem end tidligere for at få det ønskede resultat.

På nettet kan du enten downloade gratis filtersamlinger eller betale for at få mere avancerede muligheder. Fælles for dem alle er, at de skal føjes manuelt til det rigtige sted i Photoshops Elements' mappe på computeren med filtre af den slags.
Avatar billede mort1 Ekspert
15. juli 2020 - 07:50 #3
Tak for jeres indspark, og selvfølgelig havde Adobe ikke fjernet den nævnte funktion i de seneste udgivelser af Elements (2019) -  Funktionen findes, som milter ganske rigtig skriver, under "Artistic filters" jeg er nok bare blevet lidt rusten på området, men så er det jo rart altid  at have hjælpen lige ved hånden her på Computerworld.
Avatar billede milter Ekspert
15. juli 2020 - 16:58 #4
Velbekom :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2020 - 09:28 #5
Jeg bruger Picture to painting converter.
Kan hentes her: https://www.softorbits.net/picture-to-painting-converter
Hilsen
Lefty